عمران و توسعه فارس تکذیب کرد

عمران و توسعه فارس اعلام کرد: در خصوص فروش مجتمع لوتوس با شخص حقیقی و حقوقی مذاکره‌ای نداشته و برای زمین مجتمع لوتوس تاکنون هیچ‌گونه کارشناس رسمی انجام نداده است. همچنین عمران و توسعه فارس قصدی برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار ندارد.

 باما در انتظار مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس

هیات مدیره باما در جلسه ۱۳ خرداد ماه افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها را  تصویب کرد. افزایش سرمایه ۹۰۰درصدی (باتوجه به سیاست تقسیم سود) از محل سود انباشته و تهیه گزارش توجیهی و اجرای تشریفات قانونی به منظور توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در کارخانه و معدن مس شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی و خرید و سرمایه‌گذاری معادن موجود و جدید خواهد بود. همچنین  افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با توجه به معافیت مالیاتی ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و در راستای رعایت صرفه و صلاح سهامداران و واقعی کردن ارزش دارایی‌ها پس از تهیه گزارش توجیهی و اجرای تشریفات قانونی انجام خواهد شد.

 حضور «فنورد» در کنسرسیوم تولید کنسانتره

نورد و تولید قطعات فولادی در کنسرسیوم معدنی و صنعتی تولید کنسانتره مشارکت کرد. با توجه به مصوبات قبلی نسبت به سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای مشارکت در کنسرسیوم معدنی و صنعتی تولید کنسانتره، مقرر شد مبلغ اولیه مشارکت به میزان ۳۵ میلیارد ریال برای تاسیس شرکت مزبور تادیه شود.

 «دسانکو» و تولید داروی ضدکرونا

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) وابسته به گروه دارویی برکت همزمان با کشورهای پیشرفته موفق به دریافت مجوز تولید داروی Remdesivir تنها داروی ضدکرونای دارای تاییدیه در جهان شد. شرکت اعلام کرد: میزان و چگونگی تاثیر تولید این دارو بر عملکرد شرکت، پس از اجرایی شدن فرآیند ساخت به  سازمان بورس ارسال خواهد شد.  

 فولاد کاویان در مسیر افزایش سرمایه

هیات مدیره فولاد کاویان با پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد تا اقدامات لازم برای کسب مجوزهای لازم صورت گیرد.

 «شتران»  در مدار تولید

پالایش نفت تهران پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آتش‌سوزی در یکی از واحدهای عملیاتی اعلام کرد: پالایشگاه در حال حاضر با ظرفیت قبلی در سرویس بوده و خسارات وارد شده به تاسیسات بسیار ناچیز و تاثیری بر عملکرد شرکت نداشته است.

 مجوز افزایش نرخ قند ثابت و شکر شاهرود

شکر شاهرود و قندثابت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد را در نرخ فروش محصولات دریافت کردند. قیمت مصوب شکر تولید داخلی در سال ۱۳۹۹به ازای هر کیلو ۶۳ هزار ریال درب کارخانه توسط کارگروه تنظیم بازار و وزارت محترم صمت تعیین و تصویب شده است.

 زاگرس کوثر ملک می‌فروشد

شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثردر نظر دارد املاک خود را در استان گلستان از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

 قرارداد آلومتک با صانیر

آلومتک با صانیر قرارداد یورویی منعقد کرد. مبلغ این قرارداد که برای فروش سیم کولر، سیم گارد و سیم OPGW منعقد شده است معادل ۶ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۰۰ یورو اعلام شده است.

 زامیاد برنده مزایده شد

زامیاد ۱۰۰ درصد سهام شرکت ایران کاوه سایپا (سهامی خاص) را از شرکت سایپا خرید. مبلغ مورد توافق در این مزایده ۲ هزار و ۹۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال اعلام شده است.

 ایتالران و افزایش سرمایه ۱۲۳۳ درصدی

هیات‌مدیره ایتالران پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۲۳۳ درصدی را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مطرح کرده است.

در صورت انجام این افزایش سرمایه شرکت ایتالران از ۱۵ میلیارد ریال به ۱۸۵ میلیارد ریال خواهد رسید.

 «حسینا» در مسیر افزایش سرمایه

سهامدارعمده خدمات دریایی و بندری سینا با افزایش سرمایه موافقت کرد. با تصویب هیات مدیره و موافقت سهامدار عمده این افزایش سرمایه که از محل تجدید ارزیابی خواهد بود برای انجام مراحل اخذ مجوز را طی خواهد کرد.

 های‌وب برنده مناقصه شد

های‌وب در مناقصه تامین تجهیزات اجرای پروژه ایجاد زیرساخت ابری پیام‌رسان‌های بومی برنده شد. شرکت ارتباطات زیرساخت در حالی های‌وب را به عنوان برنده اعلام کرد که رقم این قرارداد ۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال اعلام شده که باید در مدت ۵ ماه اجرا شود.

 شفاف‌سازی لبنیات پاک

دولت هنوز در خصوص نرخ ارز واردات کره دستورالعمل جدیدی ابلاغ نکرده است، اما لبنیات پاک در اطلاعیه شفاف‌سازی اعلام کرد: در صورت آزاد شدن نرخ خرید کره وارداتی نرخ فروش نیز به تناسب نسبت به نرخ خرید و بهای تمام شده افزایش خواهد داشت. براین اساس تغییر نرخ ارز از دولتی به نیمایی تاثیرات درآمد و هزینه‌ای عمده‌ای بر عملیات شرکت نخواهد داشت.

 «ثنظام» پیش فروش می‌کند

سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران (ثنظام) واحدهای برج‌ باغ‌بهار ازگل تهران را پیش‌فروش می‌کند. شرکت اعلام کرد: با توجه به لزوم خروج شرکت از اظهارنظر مشروط توسط بازرس و حسابرس قانونی و تاکید بورس مبنی بر تعیین تکلیف ماده ۱۴۱ قانون تجارت توسط سازمان بورس، برای پیش‌فروش این واحدها با نرخ کارشناسی اقدام خواهد شد.