آموزش با «استاد سلام» تعطیل نیست

به هر حال، آموزش با همه سختی‎ها لذت‎بخش است. به ویژه زمانی‌که با دسترسی به یک سایت شناخته‌شده‌ای که به‌طور حرفه‌ای روی اتصال استاد و شاگرد در حوزه‎های مختلف فعالیت می‌کند. در عین حال، این استارت‎آپ معلمان را برای داشتن یک کسب‌وکار مستقل و خصوصی آماده می‎کند. این ایده در سال ۱۳۹۲ در ذهن نغمه عقیلی، دانش‌آموخته نرم‌افزار کلید خورد تا استارت‌آپ «استاد سلام» را کلید بزند تا در حال حاضر از طریق ۳۵ هزار معلم بتواند آموزش انواع مهارت‎ها، زبان، دروس مدرسه و... را  به صورت آموزش آنلاین عرضه کند. در ادامه، در گفت‎وگوی وی با «دنیای اقتصاد» بیشتر با این استارت‎آپ و خدمات آن آشنا شوید: 

     

  ایده «استاد سلام» چگونه شکل گرفت؟

سایت «استاد سلام» در سال 92 با آگهی آموزشی شروع شد و در واقع، برای تامین نیازمندی‌های آموزش بود که به تدریج فضای سایت به میز کارآموزشی تبدیل شد.

  کار «استاد سلام» چیست؟

سایت «استادسلام» پلت‌فرم آزاد ارتباط استاد و شاگرد است، تدریس خصوصی به‌صورت حضوری و تدریس خصوصی آنلاین به سهولت برای همه فارسی‌زبانان برای هر درس و مهارتی در این سایت مهیا می‌شود، شماره تماس بسیاری از استادان در دسترس شاگرد قرار دارد و می‎تواند مستقیم با استاد ارتباط برقرار کند. در واقع، در این فضای آنلاین هر شخص یا آموزشگاهی می‌تواند خود را معرفی کند، در این فضا تدریس کند، دوره‌های آموزشی در آن تعریف کند و به‌طور کلی هرچه یک معلم نیاز دارد، در این فضا می‌تواند در اختیار داشته باشد و به دانش‌آموزان معرفی کند.

  امکانات «استاد سلام» چیست؟

«استاد سلام» هر آنچه استاد یا آموزشگاه برای کار احتیاج دارد، به‌صورت آنلاین عرضه می‎کند. کلاس آنلاین برای تدریس خصوصی آنلاین، همه امکانات لازم اعم از چت آنلاین، ارتباط صوتی و تصویری زنده، تخته و نمایش فایل‎های پاور پوینت و PDF را دارد. این در حالی است که هر استاد در این سایت پروفایلی دارد که در آن شاگردان نظرات خود را ثبت می‎کنند و این برای استاد یک رزومه به حساب می‎آید.

  در حال حاضر در «استاد سلام» چند نیروی کار وجود دارد؟

در حال حاضر 15 نفر در «استاد سلام» مشغول به کار هستند. 

  «استاد سلام» چند کاربر دارد؟ 

تاکنون 35 هزار معلم یا هر فردی که بخواهد مهارتی را آموزش بدهد، در «استاد سلام» همکاری دارد. این در حالی است که بیش از 80 هزار نفر ثبت نام کردند؛ اما در فرآیند تایید برای همکاری هستند. به هر حال، «استاد سلام» یک فرآیند سختگیرانه برای تایید و همکاری معلمان دارد.

  آیا «استاد سلام» با آموزشگاه‎ها همکاری می‌کند؟

بله، در حال حاضر 600 آموزشگاه با «استاد سلام» همکاری می‌کنند.

  آیا «استاد سلام» فقط برای تدریس دروس مدرسه است؟ 

هر شغلی مهارت، دانش یا توانایی که قابلیت تدریس و آموزش در فضای سایت «استاد سلام» را داشته باشد، امکان استفاده از فضای آن را دارد. در حال حاضر بخشی از استادانی که با «استاد‌سلام»همکاری دارند، ساکن خارج از کشور هستند.

  آیا در این مدت کرونا تاثیری بر عملکرد «استاد سلام» داشته است؟

کرونا همزمان روی عملکرد «استاد سلام» تاثیر مثبت و منفی داشت. بخش خدمات که ارائه می‎شد تدریس خصوصی حضوری بود که با شیوع کرونا از سوی معلم‎ها و والدین لغو شد. در این مدت، نیز با تعطیلی مدارس دانش‌‎آموزان نیز کمتر سراغ درس خواندن رفتند و همین مساله روی تقاضای تدریس خصوصی تاثیر منفی دارد. اما از طرفی هم آموزش آنلاین تقویت شد و به تعبیری کسب‎وکار ما تبلیغ شد و رونق گرفت.