بیانیه اسمارت‌آپ ونچرز درباره خروج موفق استارت‌آپ کمدا

در بیانیه‌ای که اسمارت آپ ونچرز روی بلاگ خود منتشر کرده آمده است: ‌اولین باری که در سال ۹۷ با کمدا آشنا شدیم تیم سه‌نفره‌ای را دیدیم که در فضای پر‌ابهام «استارت‌آپ» به نمونه اولیه محصولی که ساخته بودند «ایمان» داشتند و همین اشتیاق و ایمان، برای جلب اعتماد سرمایه‌گذار کافی بود. این‌گونه دو سال پیش، درست زمانی که سوشال کامرس در ایران ناشناخته یا کمتر شناخته شده بود، اسمارت‌آپ با اعتماد به آینده درخشان حوزه‌های نوظهور تجارت الکترونیک، روی حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کرد که امروز به شدت مورد توجه بازیگران بزرگ این صنعت قرار گرفته است.

اسمارت آپ ونچرز با اشاره به اینکه کمدا اولین استارت‌آپ خارج از تهران بود و برخلاف فضای مردانه اکوسیستم بنیان‌گذار آن یک خانم بود به ریسک‌ها در همراهی با این استارت‌آپ در این فضا اشاره کرده و در ادامه بیانیه می‌نویسد: در تمام طول این سفر مشترک، تلاش کردیم به‌عنوان راهنما در کنار تیم کارآفرینی به رشد مداوم استارت‌آپ و خلق ارزش پایدار کمک کنیم و علاوه بر دو مرحله سرمایه‌گذاری، در حل چالش‌های رشد، مالی و منابع انسانی آن سهیم باشیم. تمام دانشی که از رشد کردن همه استارت‌آپ‌های خانواده اسمارت‌آپ داشتیم را با کمدا به اشتراک گذاشتیم و تیم بی‌نظیر کمدا نیز، از تمام آنها به بهترین نحو استفاده کرد. با تمرکز بر روی کاربر و ایجاد رابطه دوستانه و ارزش‌آفرین با آنها توانست در مسیر رشد مداوم و پیوسته قرار گیرد، رشدی پایدار که تاکنون نیز ادامه داشته است.

در پایان بیانیه این گروه سرمایه‌گذار استارت‌آپی آمده است: امروز تیم سه‌نفره کمدا ۲۰ نفره شده، کاربران کمدا اواخر سال ۹۸ رکورد نیم میلیون نفر را رد کردند و توانستند در کنار هم یک پلت‌فرم اجتماعی با «فرهنگ کمدایی» تشکیل ‌دهند. حالا وقت آن رسیده که کمدا را برای طی کردن راه موفقیت‌های بیشتر راهی سفری تازه کنیم و برای بار دوم، «خروج از استارت‌آپ»، این اتفاق نادر اکوسیستم استارت‌آپی ایران را رقم بزنیم. صمیمانه و از صمیم قلب امیدواریم کمدا در کنار دیجی‌کالا، قدرتمندتر از همیشه مسیر موفقیت را طی کند. ما فاصله صفر تا یک را در کنار تیم کارآفرینی طی کردیم؛ امید داریم که توانمندی‌های این تیم، آنها را از یک به بی‌نهایت برساند.