نیمکت؛ محصولی برای افزایش خلاقیت کودکان و خانواده‌ها

رئیس هیات مدیره «گروه نوآوران آروشا» که محصولی به‌نام «نیمکت» را در حوزه خلاقیت کودکان و نوجوانان برای ارائه به بازار آماده دارد، بر این نظر است که یکی از دلایل مشکلات نظام آموزشی ما به دلیل نگاه ذاتی بودن به خلاقیت است.

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی پنج، شش ساله بر روی این پروژه، در آینده در تلاشیم از موسسه INSIDE در حوزه خلاقیت و نوآوری تاییدیه دریافت کنیم که بتوانیم به‌صورت بین‌المللی این محصول را عرضه کنیم.

بیرامی گفت: به‌جز محصول نیمکت برنامه‌های دیگری هم داریم، مثل برگزاری لیگ خلاقیت و نوآوری؛ تا بچه‌ها بر اساس 10 شاخص اصلی خلاقیت و باقی آیتم‌ها مرحله‌به‌مرحله پیش بروند و در مراحل پایانی به ایده‌سازی برسیم و کمک کنیم تا ایده‌های برتر تجاری‌سازی شده و با ایجاد بستر لازم بین ایده‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران این ایده‌‌ها اجرایی بشوند. در نهایت بتوانیم فرهنگ خلاقیت و نوآوری را به‌صورت بومی در آموزش و تربیت دخیل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در  این مسیر دنبال چه چیزی هستید، گفت: در این شرکت مهم‌ترین نتیجه درونی شدن فرهنگ خلاقیت و نوآوری خصوصا برای کودکان و نوجوانان این سرزمین است، طوری که به یک سطحی برسند که خودشان بتوانند متناسب با استعدادهایشان ایده کرده و نه‌تنها کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، بلکه بتوانند راهکارهای مناسب برای مشکلات زیستی و زندگی خود و جامعه خود بیابند.

رئیس هیات مدیره گروه نوآوران آروشا گفت: این محصول فقط به پرورش خلاقیت نمی‌پردازد بلکه در تلاش هستیم اجتماعی از افراد و گروه‌ها و شرکت‌هایی را که محصولات و خدمات قابل قبولی متناسب با استاندارد مشخص‌شده در حوزه کودکان و نوجوان و دانش‌آموزان، به ویژه در حوزه خلاقیت و نوآوری ارائه می‌دهند جمع‌آوری کرده تا بتوانیم پلت‌فرمی را در اختیار خانواده‌ها و بچه‌ها و گروه‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ قرار بدهیم تا هر دو گروه از این شرایط استفاده کنند و به این شکل در زمینه آموزش گروه‌های مختلف را زیر یک چتر قرار دهیم.