پیش از این، تحلیلگران بازار انرژی و نفت پیش‌بینی کرده بودند که سود بی‌پی در این مدت به ۹۸۷ میلیون دلار برسد. برنارد لونی، مدیرعامل شرکت بی‌پی به سی‌ان بی‌سی گفت: «فضای کسب‌و‌کار برای ما طی فصل نخست بسیار بی‌رحم بود.» گزارش عملکرد مالی بی‌پی تنها چند روز پس از آن منتشر شد که جهان شاهد افت بی‌سابقه بهای نفت بود. تداوم انقباض بهای نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا در ماه مه موجب شد تا بهای آن برای نخستین‌بار در طول تاریخ به کمتر از صفر دلار برسد. وست تگزاس اینترمدیت، در ابتدای امسال با کاهش تولید 60 میلیون بشکه‌ای مواجه شد که در میان تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بهای نفت، نشان از کاهش چشمگیر تقاضا دارد.

لونی می‌گوید: «وضعیتی که ما اکنون با آن مواجه هستیم بحث اساسی عرضه و تقاضا است. معتقدیم که تقاضا در فصل دوم 2020 کاهش 16 میلیون بشکه‌‌ای در هر روز را شاهد خواهد بود. این کاهش 5 برابر بیشتر از افت تقاضای قبلی در جریان بحران مالی سال 2008 و 2009 است.»

از آغاز سال‌جاری ارزش سهام شرکت بی‌پی به افت 35 درصدی نیز رسیده است. از سوی دیگر، میزان بدهی بی‌پی به 4/ 51 میلیارد دلار در پایان فصل نخست رسید که این میزان 6میلیارد دلار بیشتر از فصل پیش از خود است. همچنین نسبت بدهی به سرمایه طی سه‌ماهه نخست 2020 با یک جهش به 36 درصد رسید. این شرکت همچنین در این گزارش به سودآوری 5/ 10 سنتی برای هر سهم خود خبر داد. 

لونی گفت: «هیات‌مدیره بی‌پی مانند گذشته سود سهام را در سه‌ماهه نخست بررسی کرد و تصمیم بر این شد تا سود سهام بر اساس عملکرد کنونی کسب‌و‌کار در سه‌ماهه نخست و اقداماتی که ما انجام می‌دهیم به سهامداران پرداخت شود.»

لونی، اما درباره آینده این حوزه نیز تاکید کرد: «فکر می‌کنم بحران کرونا کار خاصی جز اینکه به چالش‌های کنونی کسب‌و‌کار اضافه کند، انجام نداده باشد.»