تغییر استراتژی کسب‎وکارها  به روایت «باهمتا»

  کار «باهمتا» چیست؟

پرداخت آنلاین اشخاص و کسب‌وکار کسب‌وکارهای مختلف نیاز به پرداخت آنلاین در سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین کسب‌وکارهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و فروش آنلاین دارند. مثل اشخاصی که نیاز به جابه‌جایی پول بین همدیگر دارند یا نمونه‌های دیگر، گروه‌های وام‌های دوستانه و خانوادگی می‌توانند از باهمتا برای ساده‌تر شدن و مدیریت پرداخت‎ها استفاده کنند.

  بازار «باهمتا» این روزها چه تغییری کرده است؟

 «باهمتا» چون به سایر کسب‎وکارها سرویس می‎دهد، بدین ترتیب، تحت‌تاثیر شرایط آنها در این روزهای کرونایی است. برای مثال برخی از کسب‎وکارها مانند حوزه سفارش یا فروش غذا که فروش و به‌تبع آن تراکنش مالی و پرداخت آنلاین کمی دارند، کمتر مشتری خدمات «باهمتا» هستند. از طرفی، کسب‌وکارهایی بودند که در این مدت مشتریان و تراکنش مالی بیشتری داشتند. ما تغییر محسوسی در این شرایط نداشتیم و با همان روند پیش رفتیم.

  تغییر استراتژی «باهمتا» در این روزها چیست؟

کارمندان در شرکت حضور ندارند و دورکاری می‎کنند. در این وضعیت بیشتر تمرکز ما روی فراهم کردن زیرساخت‌های شرایط دورکاری است.

  آیا تغییری در فعالیت کسب‎وکارها شاهد بودید؟

کسب‎وکارها به تدریج با وضعیت کنار آمده و خودشان را با آن منطبق می‎کنند، به سمت تراکنش‎های آنلاین روی آورده و حتی فروش آنلاین راه‎اندازی کرده‌اند.

  تجربه شما از فعالیت‎ در اکوسیستم استارت‌آپی کشور چیست؟

نکته قابل‌توجه در این مدت ایجاد یک هم‌افزایی در توسعه اکوسیستم بود. هرچند رقابت بین کسب‎وکارها وجود داشت، با این حال یک فضایی ایجاد شده که در نهایت کمک به توسعه استارت‌آپ‌ها می‌کند. این درحالی بوده که بخش سنتی ولو به اندازه اینکه فعالیت استارت‎آپ‌ها را مشروط به دریافت مجوز کند، آنها را پذیرفته و با آنها همکاری می‎کند. این نتیجه کار جمعی استارت‎آپ‎ها بوده است.