ماموریت هوندا  برای بیماران کرونایی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل «دنیای اقتصاد» خبرگزاری رویترز نوشت: بسیاری از آنها نظیر جنرال‌موتورز، فورد، فیات-کرایسلر، جیلی و فولکس‌واگن به تولید انواع تجیهزات ایمنی پزشکی نظیر ماسک، لباس محافظ بدن و صورت و نیز تولید دستگاه‌های تنفس و هواکش‌ها برای مراکز درمانی و قرنطینه روی آورده‌اند. یکی از این خودروسازان شرکت هوندا موتور ژاپن است که علاوه برتولید این اقلام حالا در ابتکاری جدید به اعمال تغییراتی در یک مدل مینی‌ون‌های خود دست زده است تا از آنها برای انتقال مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بدون ریسک ابتلای راننده به ویروس کووید-۱۹ استفاده شود.

به تازگی شرکت هوندا موتور اعلام کرده است که پس از اعمال تغییراتی در ۵۰ دستگاه از مینی‌ون‌های خود، آنها را آماده کرده تا در ژاپن برای انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و قرنطینه مورد استفاده قرار بگیرند. در این مینی‌ون‌ها، قسمت کابین عقبی خودرو با تجهیزات مناسب از قسمت راننده جدا شده است تا رانندگان در برابر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ایمن باشند.

این خودروساز ژاپنی یک لایه هوابندی شده را بین راننده و کابین مسافران در عقب خودرو قرار داده است و به‌علاوه سیستم تهویه هوای این مینی‌ون نیز تغییر کرده و هوندا با اعمال تغییراتی در آن توانسته است از ورود جریان هوای تازه به کابین راننده و مسافران اطمینان حاصل کند. دریچه ورودی هوا در قسمت شیشه جلو و زیر برف پاک‌کن‌ها قرار گرفته است. به‌علاوه محفظه‌ای نیز در عقب خودرو قرار دارد تا این جریان هوا را پس از گردش در ون، خارج کند. هوندا اعلام کرده است که طراحی سیستم تهویه مزبور به شکلی است که اجازه نخواهد داد جریان هوای عقب مینی‌ون وارد کابین راننده شود و اینگونه ریسک ابتلا به کرونا برای رانندگان کاهش خواهد یافت. هوندا تعدادی از این مینی‌ون‌های خود را در اختیار مراجع حوزه سلامت در توکیو قرار داده است. قرار است تعدادی دیگر از وسایل‌نقلیه مذکور همچنین به سایتاما، استان همجوار نیز ارسال شود. به‌علاوه یک سخنگوی شرکت هوندا یادآور شد که این خودروساز بر اساس تقاضا، آمادگی خواهد داشت در هفته‌های آتی تعداد بیشتری از ون‌های بازطراحی شده خود را آماده کند. این شرکت تصریح کرد که مینی ون‌های مذکور با آمبولانس‌ها متفاوت هستند. تاکنون در ژاپن بیش از ۹ هزار مورد از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و بیش از ۱۸۰ مورد این مبتلایان قربانی ویروس کووید-۱۹ شده‌اند.