سقف تسهیلات جعاله از محل اوراق حق تقدم ۴۰ میلیون تومان و از محل سپرده‌گذاری پنج‌میلیون تومان است. روش خرید اوراق از طریق مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرابورس امکانپذیر است. در روش خرید از محل اوراق حق تقدم سقف تسهیلات ۴۰ میلیون تومان و با نرخ سود تسهیلات ۱۷/ ۵درصد است. حداکثر مدت بازپرداخت به دو روش ساده و پلکانی سالانه پنج سال است و مدت انجام تعهدات یک ماه است و پرداخت اولین قسط یک ماه پس از انعقاد قرارداد خواهد بود. انواع وثایق مورد قبول نیز شامل ۱۲۰ درصد اصل به علاوه سود تسهیلات در مورد سفته است، اما در صورت ترهین شش‌دانگ اموال غیرمنقول باید ۱۲۵ درصد اصل تسهیلات به علاوه سود وبیمه در قرارداد درج شود. همچنین می‌توان ۱۰۰ درصد اصل به علاوه سود حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز یا ۱۱۰ درصد اصل و سود حساب پس‌انداز سپرده بلندمدت و کوتاه‌مدت ویژه یا سپرده‌ کوتاه‌مدت عادی، حساب‌های تعهدی پس‌انداز مسکن و سپرده‌های ممتاز را به عنوان وثیقه قرار داد. در عین حال ۱۱۰ درصد اصل و سود تسهیلات اوراق بهادار از جمله مشارکت منتشره بانک مسکن نیز مورد قبول است.

پرداخت تسهیلات مجدد نیز در دو صورت امکانپذیر است. اول اینکه در صورت تسویه تسهیلات دریافتی قبلی  پرداخت دوباره تسهیلات جعاله به متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌‌ها استفاده کرده‌اند، بدون محدودیت زمانی امکان‌پذیر است. دوم اینکه پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات جعاله معادل سقف تسهیلات جعاله منهای تسهیلات در زمان فسخ  قبلی برای متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند، بلامانع است.

از سوی دیگر  در تسهیلات جعاله با سپرده از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس‌انداز مسکن، پس‌انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌انداز ساخت مسکن، سقف تسهیلات ۵ میلیون تومان است. نرخ سود تسهیلات ۱۱ درصد است و نرخ سود تسهیلات از محل اوراق ممتاز و شرایط آن مطابق شرایط اوراق ممتاز است. اما حداکثر مدت بازپرداخت  ۵ سال به دو روش ساده و پلکانی سالانه است که مدت انجام تعهدات نیز  یک ماه در نظر گرفته شده است و پرداخت اولین قسط یک ماه بعد از انعقاد قرارداد خواهد بود. سپرده‌گذاری هر شش ماه یک برابر متوسط موجودی است و حداقل مدت انتظار نیز شش ماه است. در تسهیلات جعاله با سپرده نیز در صورت تسویه تسهیلات دریافتی قبلی پرداخت مجدد تسهیلات جعاله به متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌‌ها استفاده کرده‌اند بدون محدودیت زمانی امکان‌پذیر است. همچنین پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات جعاله معادل سقف تسهیلات جعاله منهای  تسهیلات قبلی در زمان فسخ برای متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند، بلامانع است. دراین روش استعلام نداشتن سابقه چک برگشتی، بدهی تسهیلاتی و استعلام داخلی الزامی است. همچنین در پرداخت تسهیلات جعاله با سپرده چنانچه مدت سپرده‌گذاری یک‌سال و بیشتر باشد، یک درصد تخفیف نرخ سود در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر تسهیلات جعاله در یک نوبت پرداخت شده و به حساب تسهیلات‌گیرنده واریز می‌شود.