نیروی انسانی بزرگ‌ترین مزیت رقابتی سازمان‌هاست

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان ‌داشت: ورود فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی پس از فراغت از تحصیل به حوزه صنعت نمی‌تواند باری از دوش این حوزه بردارد، اما صنعت نیازمند افراد ماهر و آچار به دست است که در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های عملی را نیز فرا گیرند. او در پایان بر لزوم استخدام نیروی کار که دارای گواهینامه‌های بین‌المللی مهارت هستند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری با هدف فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و به‌کارگیری مهارت‌آموختگان بین سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و گروه خودروسازی سایپا منعقد شد. این تفاهم‌نامه با موضوع تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی و ارزشیابی حرف و مشاغل مورد‌نیاز گروه، اجرای آموزش مهارت‌های فنی، غیرفنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و همچنین سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلان، به امضای مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و محمدعلی تیموری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا رسید.

مهم‌ترین خدمات قابل ارائه و محورهای تفاهم‌نامه نیازسنجی و اعلام نیازهای آموزشی به منظور تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های نرم، فنی و عمومی، فراهم کردن زمینه به‌کارگماری و اشتغال کارجویان دارای گواهینامه مهارت، صدور مجوز جوارکارگاهی یا بین‌کارگاهی و برنامه‌ریزی و اجرای سنجش صلاحیت حرفه‌ای مورد‌نیاز است./ایرنا