وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با محمد معیط، وزیر دارایی مصر، درباره توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی گفت‌وگو کرد. خاندوزی در این دیدار با تاکید بر عزم دولت برای توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ‌ساز مصر و ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی،و اولویت انتقال فناوری داروسازی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد. وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادهای مطرح‌شده توسط وزیر اقتصاد ایران تاکید و اظهار کرد: مصر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می‌داند و امیدواریم به‌زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

او تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه‌‌گذاری از طریق توافقات و تفاهم‌نامه‌های گمرکی و کاهش تعرفه‌ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری کنند. وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با وزیر دارایی مصر، برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح‌های موردبحث پیشنهاد کرد: کمیته مشترکی بین معاونان وزارت اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزارت دارایی مصر تشکیل شود که مورد توافق قرار گرفت. خاندوزی در این باره گفت: با همتای مصری گفت‌وگوی سازنده‌ای داشتم و بر تشکیل کمیته برای پروژه‌های مشترک توافق کردیم. همچنین همکاری در زمینه موضوعات گمرکی، تعرفه‌ها و حمایت بانک‌ها از تجار و سرمایه‌گذاران از جمله محورهایی بود که مورد توافق وزرای دو کشور قرار گرفت.

خاندوزی با اشاره به توافق با وزیر دارایی مصر برای تشکیل کمیته مشترک جهت پیشبرد پروژه‌های دو کشور، همچنین اعلام کرد افزایش سرمایه بانک ایران و مصر نیز به‌زودی انجام خواهد شد. خاندوزی همچنین در این سفر با سخنرانی در مجمع سالانه «بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا» در قاهره، بر ضرورت پرهیز از سیاست‌زدگی در تامین مالی طرح‌های زیرساختی تاکید کرد. وزیر اقتصاد کشورمان از بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا خواست راه‌ها و ابزارهایی برای حمایت از پروژه‌ها ابداع کند و گفت: در بیشتر این زمینه‌ها می‌توان پروژه‌های فرامرزی را تعریف کرد، به‌ویژه پروژه‌های زیست‌محیطی که هیچ‌گونه چالش سیاسی را در زمینه همکاری بانک با کشورهای عضو ایجاد نمی‌‌کند. وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای موسس بانک است، افزود: پروژه‌های زیرساختی متعددی از سوی ایران معرفی شده و هیات‌‌های بانک به کشورمان اعزام شد و جلسات متعددی نیز برگزار شد.