او ادامه داد: این در حالی بود که از توانایی زیادی برخوردار هستیم و جوانان این مرز و بوم در حوزه نانو، صنعت هسته‌ای، دستاوردهای نظامی و علمی اقدامات شایانی داشتند و این مساله توهین به جوانان نخبه ما بود. مرتضوی یادآور شد: دیپلماسی ما به‌گونه‌ای بود که بالغ بر هشت‌میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کرد و هر ایرانی را که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند. او خاطرنشان کرد: در این شرایط شخصیتی دلسوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت. گفته می‌شود دولت صندوق خالی تحویل گرفت ولی من می‌گویم دولت سیزدهم صندوق بدهکار تحویل گرفت.

وزیر تعاون یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و برای گذران برخی از امور کشور و طرح‌های عمرانی نزدیک به ۷۰۰همت اوراق خزانه تا سررسید ۱۴۰۴منتشر شده بود و حتی دولت سیزدهم را دولتمردان گذشته بدهکار کرده بودند. مرتضوی بیان کرد: در سال نخست دولت، صادرات نفت به یک‌میلیون و ۱۰۰هزار بشکه و به گزارش رویترز به یک‌میلیون و ۵۰۰هزار بشکه رسیده است. او افزود: ۱۴میلیارد دلار طرح‌های نفتی در دو سال اخیر در عسلویه اجرایی شده است. ما یادمان هست در دو سال اخیر چه میزان قطعی برق و گاز داشتیم و در این مدت هفت‌هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت کشور افزوده شده است.

وزیر کار بیان کرد: در بحث سیاست خارجی ۱۵سال به دنبال عضویت در شانگهای بودیم؛ ولی در سال نخست این دولت، جمهوری اسلامی عضو گروه شانگهای شد و در دو روز گذشته نیز شاهد بودیم که عضو بریکس نیز شدیم. مرتضوی تاکید کرد: شاهد آن بودیم که دشمنان با ایران‌هراسی تلاش کردند که کشور را به عقب برانند. ولی به لطف الهی پدیده ایران‌هراسی از کشورهای اسلامی رخت می‌بندد و باید همه به فکر دشمن مشترک باشیم. او اظهار کرد: ما محکوم به حل مشکلات جامعه هستیم و باید مشکلات مردم را با هم شناسایی و برطرف کنیم. مقرون‌به‌صرفه کردن دولت با ثبات اقتصادی رقم می‌خورد و صادرات غیرنفتی و تراز تجاری با این اتفاق حتما مثبت می‌شود.