وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست با تاکید بر توجه ویژه به بخش پژوهش در اقتصاد گفت: سال گذشته در اقدامی برای استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی خانواده وزارت اقتصاد بیشترین هم‌افزایی در این خصوص دیده شد که در نتیجه آن یک شورای راهبری ایجاد و ابلاغ شد. او در ادامه با بیان اینکه هم‌افزایی و توجه ویژه به پژوهش نیاز اقتصاد کشور است، اضافه کرد: ما در این شورای راهبری، سیاستگذاری‌های پژوهش‌های مد نظر وزارتخانه را با حضور رئیس پژوهشکده و معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارتخانه و روسای کل گمرک، مالیات، بیمه مرکزی و معاون امور بانک و بیمه خود وزارتخانه و دو صاحب‌نظر اقتصادی تشکیل دادیم تا در ابتدای سال راهبردهای پژوهشی ما کاملا مشخص باشد و در این راستا حرکت کنیم. خاندوزی ادامه داد: با توجه به اینکه در این برهه زمانی تا حدی زیادی، مساله بودجه‌های پژوهشی تعیین‌تکلیف‌شده، از رئیس پژوهشکده امور اقتصادی خواسته شد تا در این خصوص، سیاست‌های کلان پژوهشی را برای همه بخش‌ها تدوین کنند تا بتوانیم اولین شورای راهبری پژوهشی را برگزار کنیم.

در ادامه این نشست، مجید توکلی، رئیس پژوهشکده سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بیان کرد: سال گذشته آیین نامه شورای پژوهش در ۱۵شهریورماه ابلاغ شد و ما در این راستا دو جلسه شورا را برگزار و نظام و موضوعات وزارت اقتصاد را که از مدرسه تابستانه استخراج شده بود در این شورا مطرح و این موارد را برای همه اساتید اقتصاد کشور ارسال کردیم. توکلی ادامه داد: به‌طور کلی، ما باید نوعی سیاستگذاری، سامان‌دهی و هماهنگی بین واحدهای تابعه در بخش پژوهش را داشته باشیم. در واقع باید به نوعی بین وزارتخانه و اساتید دانشگاه یک رابطه محکم و دائمی برای عرضه پژوهش‌ها برقرار باشد.

توکلی بیان کرد: در یکی از جلسات شورای معاونان مقررشد، دستگاه‌ها بر اساس نظام‌نامه پژوهشی، سه محور اعلام اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌ها، فهرست گزارش‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌هایی که سال گذشته داشتند و بحث فهرست و پژوهش‌های در حال انجام را به ما اعلام کنند و ازآنجاکه پژوهشکده در انتهای سال از فعالیت‌های پژوهشی خود در طول سال گزارشی را تهیه و در سایت بارگذاری می‌کند، ما درصدد هستیم تا این موارد به صورتی مطلوب هم برای عموم و هم برای اساتید مورد استفاده بوده و بازخورد داشته باشد که ما این گزارش را تهیه کردیم و ارائه دادیم.