رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خدمات این سازمان از قبل از تولد تا دوران سالمندی در کشور جاری است، گفت: آزمایش‌های غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها قبل و حین تولد و خدمات به افرادی که در سن طلایی مداخلات درمانی معلولیت‌های شنوایی و بینایی هستند در سراسر کشور از جمله خدمات این سازمان است. او گفت: در حوزه پیشگیری از اختلالات شنوایی در دو سال گذشته ۲میلیون و ۸۰۰هزار کودک و در پیشگیری از تنبلی چشم ۹میلیون کودک غربالگری شدند.

 احمد الأسدی، وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق، در این نشست با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی این کشور در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است، افزود: این سازمان به ۱۴ گروه اعم از زنان سرپرست خانوار، زنان سالمند، افراد دارای معلولیت، ایتام، زنان زندانیان و ... خدمات ارائه می‌دهد. او گفت: یک‌میلیون و ۸۰۰هزار خانوار با بُعد خانوار ۶‌میلیونی در کشور عراق خدماتی چون کمک‌ماهیانه به تناسب افراد، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان فرزند خانوارهای تحت‌پوشش را دریافت می‌کنند.

الأسدی با اشاره به اینکه بهزیستی جمهوری اسلامی ایران خدمات وسیع‌تر و بیشتری به خانوارها ارائه می‌کند، گفت: ما می‌خواهیم از تجربیات این سازمان بهره‌گیری و تجارب خود را مبادله کنیم. او به فعالیت هیات دیگری در عراق در امور افراد دارای معلولیت و جانبازان و خدمات ماهیانه به این افراد خبر داد و افزود: ستادی در این هیات خدمات مخصوصی به ایتام، شیرخوارگاه‌ها، سالمندان و خانه‌های سالمندان ارائه می‌کند.

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون کمک خیرین نمی‌تواند خدمات اجتماعی را به‌تنهایی ارائه دهد، افزود: خدمات وسیع‌تر برای کودکان باید شکل بگیرد تا در دوران بزرگسالی افراد مفیدی برای جامعه خود باشند. او همچنین با بیان اینکه زیارت اربعین یک فعالیت اجتماعی است که افراد سالمند و ... هم در آن شرکت دارند افزود: فعالیت بهزیستی در این راهپیمایی می‌تواند بسیار موثر باشد و امیدواریم از طریق هماهنگی میان ستادهای اربعین در عراق و ایران خدماتی به این افراد ارائه کنیم. احمد الأسدی ابراز امیدواری کرد در این سفر دیدارهای کارشناسی در حوزه افراد دارای معلولیت و جانبازان انجام گیرد و یادداشت ‌تفاهم و کارگروه مشترک در خصوص خدمات توانبخشی شکل گیرد.

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق و هیات همراه در سفر چهارروزه خود به ایران علاوه بر دیدار با سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امضای بیانیه مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار خواهد داشت. هیات عراقی در این سفر از برخی مجموعه‌های اقتصادی و شرکت‌های تابعه وزارت کار نیز بازدید می‌کنند. مشاوره در حوزه توسعه کسب‌و‌کار، تامین مالی و اعتبارات خُرد، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، آموزش کارکنان تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه از موارد مورد مذاکره طرفین خواهد بود.