امضای تفاهم‌نامه میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در علم مدیریت معتقدند، چیزی را که نشود اندازه‌گیری کرد نمی‌توان مدیریت کرد و با توجه به آنکه عمده فعالیت این سازمان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور متمرکز شده، نیازمند آمار و اطلاعات به‌روز و صحیح هستیم تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از آنها بهره بگیریم. نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به سامانه هوشمند این سازمان، افزود: از طریق این سامانه، اطلاعات و آمار به صورت شفاف در اختیار شبکه تصمیم‌گیری سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه قرار می‌گیرد. اطلاعات و آمار دقیقی در بخش‌های اداری و مالی، انبارداری، بازرگانی و تولید در این سامانه به‌روزآوری می‌شود.

وی امضای این تفاهم‌نامه را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: در یک بخش این تفاهم‌نامه سازمان اقتصادی کوثر قرار دارد که به موضوع امنیت غذایی کشور کمک می‌رساند و در بخش دیگر مرکز آمار ایران است که به تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری به‌خصوص در حوزه اقتصادی یاری می‌کند. فخاری در پایان سخنان خود اعلام کرد: سازمان اقتصادی کوثر آماده است داده‌ها و اطلاعات آماری خود را به صورت شفاف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت بگذارد. مطمئنا داده‌ها و اطلاعات مرکز آمار ایران نیز در رشد و تولید و افزایش ضریب امنیت غذایی به ما کمک می‌کند.

در ادامه این جلسه، دکتر جواد حسین‌زاده با ابراز مسرّت از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: سازمان اقتصادی کوثر یک نهاد انقلابی و ارزشمند است که هدف اصلی آن خدمت به خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری کشور است و از این حیث برای مرکز آمار ایران نیز فرصتی پیش آمده تا در این خدمت‌گزاری تشریک مساعی داشته باشد.