موسوی در ابتدای این سفر و در شهرستان میاندوآب در جلسه‌ای با حضور مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی این شهرستان، که در محل شعبه تامین اجتماعی میاندوآب برگزار شد، گفت: میاندوآب یکی از مقاوم‌ترین شهرهای کشور در مقابل جریان ضدانقلاب است و خون‌های پاک زیادی به پای انقلاب در این شهرستان ریخته شده و قطعا یکی از پایه‌های مقاومت و ایثار در این منطقه، شهرستان میاندوآب است. او افزود: یکی از مواردی که در این منطقه می‌توانیم اتخاذ کنیم، ارتقای شعبه تامین‌اجتماعی میاندوآب است که با توجه به آمار مراجعان و عملکرد شعبه قابل‌انجام است تا شعبه این شهرستان، به جهت ساختار و تشکیلات، متناسب با شعب تیپ ممتاز ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: برای جذب نیروی جدید در شعبه تامین‌اجتماعی نیز در آزمون استخدامی که مهرماه برگزار شد، پیش‌بینی لازم شده است و پس از ارتقای تیپ نیز در صورت نیاز، جذب نیرو در آزمون‌های آینده انجام خواهد شد. موسوی خاطرنشان کرد: درخواست‌های وام از سوی بازنشستگان این منطقه نیز مطابق طرح تسهیلات ۱۲میلیونی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی همچنین از خریداری و تحویل برخی تجهیزات پزشکی موردنیاز مرکز درمانی میاندوآب خبر داد و گفت: تجهیزات تصویربرداری، آزمایشگاه و چشم‌پزشکی انجام شده است و هرآنچه تجهیزات پزشکی در این مرکز نیاز باشد، در اسرع وقت تامین می‌شود و در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلی وجود ندارد.

او افزود: عمده‌ترین مشکل ما برای توسعه خدمات درمانی در شهرستان میاندوآب همچون بسیاری از مناطق کم‌برخوردار کشور، محدودیت در جذب کادر تخصصی درمانی است و به‌محض اینکه جذب پزشک متخصص در هر رشته‌ای انجام شود، تجهیزات موردنیاز در اسرع وقت تامین می‌شود. موسوی گفت: در زمینه تامین تجهیزات مرکز درمانی میاندوآب اقدامات خوبی طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است که باید با جدیت ادامه یابد. هر پزشک متخصصی که امکان جذب او فراهم باشد جذب شده و تجهیزات موردنیاز تامین می‌شود. مشکلی در این زمینه وجود ندارد.