او با بیان اینکه ۱۷۰ خدمات پستی ارائه می‌کنیم که مردم با تعداد کمی از آنها آشنا هستند، تصریح کرد: با تنوع بخشیدن به آن مردم را با تسهیلات خدمات پستی آشنا کنیم تا سبب رونق آن شویم. او در ادامه تاکید کرد: مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، مشکلاتی است که شرکت‌های دولتی سایر کشورها هم با آن روبه‌رو هستند. بنابراین در تمام دنیا یکسان است. لیایی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در زمینه کرونا، همکاران این شرکت هم با این مساله دست و پنجه نرم می‌‌کنند، تصریح کرد: پست در دوران کرونا ۲۸ نفر از همکارانش را از دست داده است که جا دارد از آنها یاد کنیم. علاوه بر تلفات عمده همکاران ما به‌دلیل خدمات‌‌رسانی در روزهای کرونا متحمل ضرر و زیان جانی هم شدند و در بستر بیماری بودند و اگر دچار بیماری می‌شدند هم بار توزیع بر دوش همکاران دیگر بود.

مدیر عامل شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تاکید کرد: با توجه به ایجاد این فضا در کشور تلاش می‌‌شود بحث سختی کار کارکنان پست به‌صورت قانون مطرح شود و از مزایای آن بهره مند شوند. لیایی در پاسخ به سوال با ایجاد محدودیت در اینترنت چه میزان مرسولات پستی کاهش پیدا کرده است، گفت: شرکت ملی پست هم متاثر از این مساله ضرر کرده است و یک‌سوم کسب‌وکارهایی که توسط پست انجام می‌‌شد از دست رفته است؛ در گذشته گفته شده بود مردم کسب‌وکارهای خود را بر بستر پلتفرم‌‌های ایرانی انجام دهند تا در چنین مواقعی متحمل ضرر نشوند. لیایی تاکید کرد: ما یک کسب‌وکار حاکمیتی هستیم.

بنابراین کسب و کار اولویت ما نیست، بلکه خدمتگزاری در اولویت است. بنا این است با راه اندازی سرویس‌ها و خدمات جدید بتوانیم خدمتگزار خوبی باشیم. هرچند ما شرکت درآمد-هزینه‌ای هستیم و مکلفیم متناسب با درآمدی که کسب می‌‌کنیم، هزینه کنیم؛ اما اولویت این است که دولت رقیب بخش خصوصی نباشد و باید تا جایی که توان هست کاهش تصدی‌گری را داشته باشیم و بخش خصوصی هم متناسب با اصل۴۴ هم خیلی از فرآیندهایی را که دراختیارمان است و شاید بهره‌‌وری بخش خصوصی را که بیشتر از بخش دولتی می‌‌شود، به سمت بخش خصوصی برون‌سپاری کنیم.