الف) سد خاکی کانی‌سیب و تاسیسات وابسته (پیشرفت فیزیکی ۹۹درصد فعالیت‌های تکمیلی در دست اجراست).

ب) تونل انتقال آب اصلی به طول ۶۷‌‌‌‌/ ۳۵ کیلومتر (پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد، تونل به صورت کامل حفاری شده است، ترمیم شکستگی سگمنت‌های تونل در بخش ورودی و اتمام سازه اتصال آبگیر به تونل ورودی در دست اجراست).

ج) کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سمت دریاچه ارومیه به طول ۵‌‌‌/ ۱۱کیلومتر (به صورت کامل انجام شده و فعالیت‌های تکمیلی در دست اجراست).

د) بند انحرافی بادین‌آباد و کانال انتقال از بادین به مخزن سد کانی‌سیب به طول ۶‌‌‌/ ۴کیلومتر (پیشرفت فیزیکی بند ۱۰۰درصد و کانال آب‌آور آن ۴۰درصد این بخش از طرح موجب افزایش آب تنظیمی به میزان ۱۸۰میلیون متر‌مکعب خواهد شد).

شایان ذکر است پیشرفت فیزیکی احداث راه‌های جایگزین برابر با ۶۷درصد و استملاک اراضی به میزان یک هزار ۶۷۰ هکتار انجام شده است.

بنابراین گزارش وضعیت اعتبارات تخصیص‌یافته به این طرح در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۹۸میلیارد تومان بوده و در سال جاری نیز علی‌رغم اینکه اعتبار مصوب این طرح مبلغ ۵۲۳میلیارد ریال بوده اما با توجه به اهمیت طرح، تخصیص اعتبارات آن به میزان یک‌هزار و ۸۷۱‌میلیارد ریال از سوی سازمان ابلاغ شده است. همچنین از محل اعتبارات ردیف ۲-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره ۹ قانون بودجه سال جاری با عنوان «تامین آب، آبرسانی اضطراری به شهرها و روستاها و جبران حقابه‌های قانونی منتقل‌شده به بخش آب» مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است که متناسب با تحقق منابع، تخصیص اعتبارات آن از سوی سازمان انجام خواهد شد. همچنین از محل ظرفیت‌های بند (ل) تبصره ۵ و بند (ی) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، منابعی برای کمک به طرح‌های بخش آب پیش‌بینی شده است که این طرح نیز جزو اولویت‌های اصلی این سازمان در توزیع اعتبارات این بندها خواهد بود. بنابراین گزارش عملیات اجرایی سدهای سیلوه و چپرآباد نیز که در حدود ۹۵میلیون مترمکعب از منابع آبی دریاچه را تامین خواهند کرد، با استفاده از اعتبارات پیش‌بینی‌شده از سوی سازمان در سنوات گذشته اجرا شده و خاتمه یافته است. همچنین پیشنهاد اعتبارات موضوع بند (م) ماده ۲۸ قانون فوق‌الذکر برای سال‌ جاری از طرف وزارت کشور هنوز دریافت نشده است که پس از دریافت درخواست، بررسی و اقدام خواهد شد.