افتتاح 3 خوابگاه دانشجویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: تاکنون ۱۰ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵خرداد در سراسر کشور ساخته شده که این تعداد تا پایان سال به  ۱۵ خوابگاه می‌رسد. عارف نوروزی افزود: ظرفیت این خوابگاه‌ها ۳۲۵۰ دانشجوست و در ۷۴ هزار مترمربع بنا شده که برای آنها درمجموع ۶۵۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. وی افزود: پس از واگذاری بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام، سیاست ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را با جدیت دنبال کردیم و در آینده برای تجهیز خوابگاه‌ها نیز اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای داریم.  سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: بنابر تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه ستاد اجرایی به بحث تشویق ازدواج و تسهیل فرزندآوری به‌خصوص برای دانشجویان، در کنار اقدامات تشویقی و ارائه تسهیلات برای زوج‌های دارای سه فرزند به بالا، در تکمیل خوابگاه‌ متاهلین دانشجویی هم به وزارت علوم کمک خواهیم کرد و سهم خودمان را در این زمینه ادا می‌کنیم.

نوروزی ادامه داد: معتقدیم هزینه کردن در بخش ایجاد عدالت آموزشی و تسهیل شرایط تحصیل فرزندان این سرزمین به‌‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، سرمایه‌گذاری درازمدت برای کشور است. وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در هر زمینه‌ای که کشور نیاز به کمک و مدد داشته ورود کرده است و این مدل از مدیریت جهادی در کشور منحصر به فرد و قابل‌الگوبرداری است. محمدعلی زلفی‌گل افزود: ساخت مامن امن برای دانشجویان، سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب را افزایش می‌دهد و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تامین خوابگاه برای فرزندان این سرزمین، موجب دلگرمی و آرامش خانواده‌ها هم می‌شود و لذا از ضروری‌ترین مسائلی است که باید سایر نهادها و خیرین هم به این مسیر ورود کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: در دانشگاه‌ها دو دیدگاه متضاد وجود دارد: یک دیدگاه می‌گوید که کار دانشگاه، علم‌آموزی است و نباید وارد مسائلی مانند تامین خوابگاه و غذا و ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی شد. اما دیدگاه دیگر که ما به آن اعتقاد داریم، بر این اساس استوار است که باید با کمک خیرین و نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام برای دانشجویان امکانات رفاهی فراهم کرد تا آنها با آرامش و فکر آسوده به کسب علم بپردازند. وی افزود: در همه جای کشور باید امکانات آموزشی به نحوی عادلانه تقسیم شود و افراد همان فرصتی که در شهرهای بزرگ دارند در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار هم داشته باشند. مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد نیز در این مراسم درخصوص ۳ خوابگاه جدید افتتاح‌شده گفت: در ادامه نهضت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در قالب «طرح ملی خورشید»، این سه خوابگاه دانشجویی دخترانه را در دانشگاه‌های بیرجند، اراک و بجنورد با ظرفیت ۶۵۲ دانشجو، متراژ زیربنای ۱۴هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد ریال احداث و برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دادیم.