تاجمیر ریاحی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه تهیه اسناد و مدارک خلاف واقع اعم از جعلی یا صوری به‌منظور استناد به آن در نظام مالیاتی کشور جرم بوده و مرتکبین آن تحت‌تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی در ادامه افزود: در پی شکایت دیگر سازمان امور مالیاتی کشور، باند تهیه و توزیع فاکتورهای غیرواقعی (صوری) و جعل مهر در تهران و برخی از شهرستان‌ها، شناسایی و متهمان آن آقایان ک -ر، س- ع و خانم س- ع بازداشت و پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده اتهامی مشارالیهم در دادگاه کیفری ۲ تهران رسیدگی و به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، متهمان مجموعا به تحمل ۱۵ سال‌حبس تعزیری، ضبط اموال تحصیل‌شده از این طریق و جزای نقدی بالغ بر ۶۴‌میلیارد ریال محکوم شدند. او خاطرنشان کرد: جعل و تحصیل مال از طریق نامشروع، مهم‌ترین عناوین مجرمانه این متهمان بوده که اقدام به تهیه فاکتورهای جعلی، ساخت بیش از ۱۴۰ عدد مهر جعلی و... به‌منظور تهیه اسناد خلاف‌واقع و ارائه به سازمان امور مالیاتی برای فرار از پرداخت مالیات کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند که با استناد به قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مجازات اسلامی و نیز قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، تحت تعقیب قضایی و در نتیجه محکوم شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

تاجمیر ریاحی در پایان تاکید کرد: با توجه به جرم‌انگاری صورت‌گرفته در مواد ۲۷۴ الی ۲۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴، متوسل‌شدن به شیوه‌های مختلف برای فرار از پرداخت مالیات، جرم بوده و با مرتکبین آن از طریق مراجع قضائی برخورد خواهد شد.