وی با بیان اینکه بیمه آرمان به دلیل کاهش پرتفوی، با بحران جدی نقدینگی روبه‌رو شده بود، به طوری که در سال ۹۷ پرتفوی شرکت به ۴۲۰‌میلیارد تومان، سال ۹۸ حدود ۴۱۰‌میلیارد تومان و در سال ۹۹ پرتفوی آن به ۳۲۶ ‌میلیارد تومان رسیده بود افزود: کاهش پرتفوی، کم شدن درآمد و در پی آن کاهش نقدینگی شرکت سبب شد که بیمه آرمان با ریزش شبکه فروش، خروج نیرو‌های کیفی، افزایش بدهی به زیان‌دیدگان و... روبه‌رو شود.

او با بیان اینکه تیم جدید مدیریتی بیمه آرمان که در ماه‌های ابتدایی سال فعالیت خود را آغاز کرد، تلاش کرد با بررسی سریع و شناسایی نقاط بحرانی شرکت، اقدامات جدی و موثری را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: در نخستین گام تلاش شد تا مطالبات بزرگی که در صورت‌های مالی شرکت به چشم می‌خورد بررسی و وصول شود که بخش عمده‌ای از این مطالبات مربوط به خودروسازان و بانک مسکن بود.

قلی‌پور گفت: جلسات متعددی را با شرکت سایپا برگزار کردیم و با رایزنی‌هایی که انجام شد، توانستیم حدود ۴۵میلیارد تومان از مطالبات شرکت را که مربوط به سال ۹۸ به قبل بود، وصول کنیم. همزمان یک قرارداد ۷۲۰‌میلیارد تومانی را با سایپا منعقد کردیم که طبق این قرارداد، شرکت سایپا متعهد شد سالانه ۲۴۰‌میلیارد تومان پرتفوی ترکیبی برای شرکت بیمه آرمان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان تصریح کرد: همچنین با شرکت ایران‌خودرو جلسات متعددی برگزار کردیم که نتیجه آن وصول ۱۳‌میلیارد تومان از ۲۳میلیارد تومان مطالباتی بود که بیمه آرمان از ایران‌خودرو داشت که امیدوار هستیم تا اوایل سال آینده کل مطالباتمان را وصول کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل اختلاف حساب‌‌‌های متعدد با بانک مسکن ، جلساتی را با مدیران این بانک برگزار کردیم و حسابرس رسمی مشخص کردیم که بتواند این اختلافات را تعیین‌تکلیف کند که خوشبختانه گزارش‌ها، نهایی و در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است که امیدواریم در آینده خیلی نزدیک، با توجه به همراهی خوب بانک مسکن، این اختلاف حساب‌ها برطرف شود.

مدیرعامل بیمه آرمان با تاکید براینکه پس از حل مشکلات نقدینگی، در راستای بهبود وضعیت مالی شرکت، تلاش شد تا پرداخت دیونی که بر عهده شرکت بود را ساماندهی کنیم یادآورشد: در این راستا، کمیته پرداخت خسارت را ایجاد کردیم تا بدهی و دیونی که مربوط به سال‌های گذشته بود را بر اساس اولویت پرداخت کنیم.

وی گفت: به عنوان نمونه در سال ۱۴۰۰ فقط ۱۳۰‌میلیارد تومان در رشته بیمه شخص ثالث پرداخت خسارت داشتیم که بخشی از آن مربوط به سال‌های قبل بود. ضمن اینکه سعی کردیم خسارت‌های جاری شرکت را نظام‌مند کنیم که بر اساس خوش‌حساب بودن بیمه‌گذاران، درحال پرداخت این خسارت‌ها هستیم.

وی معتقد است که با توجه به اقدامات صورت گرفته، توانسته‌ایم رضایت نسبی بیمه‌گذاران و مشتریان شرکت را دوباره به دست آوریم که موید این موضوع قراردادهای جدید منعقد شده است.

قلی‌پور اضافه کرد: شرکت بیمه آرمان طی سال‌های اخیر سهم بازار خود را از دست داده بود و با وجود مشکلات، جذب مشتریان جدید کار سختی به شمار می‌رفت، اما به هر حال توانستیم با اقدامات انجام شده، پرتفوی جدید نیز برای شرکت ایجاد کنیم.

وی انعقاد قرارداد با سازمان فنی حرفه ای، فولاد ارفع، نفت ایرانول، برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری‌ها و... را از اقدامات شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: درحال حاضر تعداد بیمه‌گذاران درمان این شرکت به ۱۱۰‌هزار نفر رسیده است.

وی توسعه شبکه فروش را از دیگر اقدامات مهم در سال‌جاری دانست و افزود: بیمه آرمان درحال حاضر دارای ۱۲۰‌هزار مشتری است که برای سرویس‌دهی مناسب به مشتریان، در حوزه فروش خرد، اقدام به جذب ۱۴۶ نماینده کرده‌ایم، ضمن اینکه برای ایجاد انگیزه در بین نمایندگان و بیمه‌گذاران، دو جشنواره فروش سراسری را برگزار کردیم که ماحصل تمامی این اقدامات، افزایش حجم فروش شرکت بیمه آرمان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بوده است.

قلی‌پور از رشد ۸۰‌درصدی فروش شرکت بیمه آرمان درسال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ما موفق شدیم در سال‌جاری ۵۷۰‌میلیارد تومان پرتفوی ایجاد کنیم که در صنعت بیمه رشد خوبی محسوب می‌شود.

وی در عین حال به افزایش سرمایه شرکت از رقم ۱۵۰‌میلیارد تومان به ۲۵۰‌میلیارد تومان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: قطعا افزایش سرمایه شرکت می‌تواند تاثیر خوبی بر پرداخت خسارت‌ها داشته باشد و ظرفیت نگهداری ما را افزایش دهد. با توجه به همین امر هم تلاش کردیم تا مجوز افزایش سرمایه ۶۰۰‌میلیارد تومانی را دریافت کنیم که فرآیند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران آغاز شده و پیش‌بینی ما این است که تا خرداد سال آینده این امر را محقق کنیم.

به گفته وی اگر این افزایش سرمایه صورت گیرد، بیمه آرمان می‌تواند مجوز پذیرش اتکایی را دریافت کند که این مهم در ترکیب بهتر پرتفوی شرکت بسیار موثر خواهد بود.

وی با تاکید براینکه برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش سهم بازار، شرکت بیمه آرمان به دنبال ایجاد نوآوری در صنعت بیمه و ارائه محصولات جدید است گفت: در این بازار پرتلاطم اگر بخواهیم با نرخ‌شکنی اقدام به جذب بازار کنیم، قطعا غرق خواهیم شد، بنابراین به دنبال تحول آفرینی و ایجاد نوآوری هستیم و در همین راستا چند محصول جدید بیمه‌ای را طراحی کرده‌ایم که به زودی وارد بازار می‌شود.