حجت‌الله عبدالملکی در سیصد و یکمین نشست شورای عالی کار که با حضور سید رضا فاطمی‌امین  وزیر صمت، مهدی اسلام‌‌‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد، با اشاره به محوری بودن عدالت گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور، همه امور در دولت سیزدهم با پیوست عدالت تهیه و انجام می‌شود. رئیس شورای عالی کار تاکید کرد: رفاه مردم، اولویت جدی این وزارتخانه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر حمایت از اقشار کم‌درآمد و قشر کارگر گفت: روش‌ها و نتایج گزارش موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با جزئیات در اختیار نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار، ضمن تشریح گزارش کمیته تخصصی مزد گفت: در دوره جدید وزارت مردم، چهار نشست کمیته دستمزد با حضور نمایندگان دولت، شرکای اجتماعی، اندیشمندان و صاحب‌نظران برای رسیدن به توافقات جدی برگزار شده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله محورهای مورد بحث در این نشست‌ها تاکید بر رعایت ماده ۴۱ قانون کار، استخراج آمار و اطلاعات موردنیاز از مراکز آماری، ارائه گزارشی از روند اجرای طرح پژوهشی با موضوع مزد منطقه‌‌‌ای توسط نماینده موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، بررسی وضعیت فقر و نابرابری در بازه زمانی ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ و ارائه چارچوب و ابعاد مختلف پژوهش مربوط به حداقل دستمزد منطقه‌‌‌ای بوده است. معاون روابط کار تاکید کرد: در دولت سیزدهم، نحوه محاسبه حداقل دستمزد تعیین تکلیف می‌شود. محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی نیز با اشاره به بازبینی آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۴۹ قانون کار که از دیگر دستورات این نشست بود گفت: موارد ۱۵گانه این آیین‌‌‌نامه به درخواست نمایندگان تشکل‌ها طی دو جلسه با حضور معاونان روابط کار و تعاون و شرکای اجتماعی بازبینی و در نهایت با اخذ رای اعضا تایید شد که این آیین‌نامه برای بررسی و تصویب نهایی به هیات دولت ارسال می‌شود. در ادامه، گزارشی از تحقیق و پژوهش در مورد نحوه محاسبه حداقل دستمزد برحسب صنایع و مناطق کشور توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ارائه و توسط شرکای اجتماعی بحث و بررسی شد. در ادامه این نشست، نمایندگان کارفرمایی و کارگری به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود پرداختند.