به گزارش «ایسنا»، پرویز محمدنژاد در جلسه علنی دیروز مجلس و طی بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص رمزارزها و مبادلات آن در داخل کشور گفت: بسیاری از کشورها که از علم بالایی برخوردارند، بحث استخراج رمزارزها را ممنوع کردند. ما در داخل کشور ۶۰ هزار مگاوات تولید برق داریم که ۵/ ۱۱درصد در طول مسیر تلف شده و ۱۲هزار مگاوات آن به حوزه برق‌آبی بازمی‌گردد که هیچ منبع ثابتی به شمار نمی‌رود. در نهایت ۲۷ هزار مگاوات برق در دسترس ماست و ما حدود ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق داریم. حال از کجا می‌خواهیم یک پروژه عظیم مانند رمزارزها را که مصرف بالایی دارد، تامین برق کنیم؟

وی در ادامه اظهار کرد: استخراج رمزارز بزرگ‌ترین تهدید برای صنعت برق و تامین برق مصارف خانگی و تجاری است. تنها بخشی که وارد شبکه شده و به صورت مستمر برق مصرف می‌کند، استخراج رمزارزهاست و این امر آسیب جدی به تاسیسات برقی وارد می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: از سوی دیگر از زمانی که رمزارزها وارد شده‌اند، سوداگران متصل شده و ماینرهای نسل اول را وارد کشور می‌کنند. با استفاده از ماینرهای نسل اول ۸۰۰ هزار کیلووات برق برای تولید یک بیت‌کوین استفاده می‌شود، در حالی که ماینرهای نسل جدید ۱۴۲ هزار کیلووات برق برای تولید یک بیت‌کوین استفاده دارند.

متاسفانه امروز عده‌ای تمام ماینرهای نسل اول را که از رده خارج شده‌اند، از چین وارد کشور می‌کنند. این ماینرها همگی از رده خارج شده و برق قابل توجهی نیاز دارند، در صورتی که ماینرهای نسل جدید به مراتب برق کمتری استفاده می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بهترین کار احداث مزارع کنترل‌شده استخراج رمزارز است تا افرادی که دارای تخصص در این حوزه هستند، در این مزارع مشغول فعالیت شوند.