صحبت‌های نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن حمایت از وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: با سلامت و کارآمدی وزیر پیشنهادی اقتصاد مسیر آینده اقتصاد کشور را تعریف می‌کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: از رییس جمهور به دلیل اعتمادی که به مجلس داشتند و برخی از وزرای خود را از مجموعه مجلس انتخاب کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: جدیت، پیگیری، اشراف علمی و تعصب  برای حل مشکلات  در آقای خاندوزی به خوبی دیده می‌شود، دغدغه ما در حوزه کلان اقتصاد کشور که بارها هم به اشاره داشتیم  مطالباتی بود که دولت باید در حوزه اقتصادی انجام می داد و انجام نداد، حال امروز این ظرفیت برای مجلس فراهم شده است که یکی از همین مطالبه گران این حوزه پیگیر موضوعات اقتصادی باشد، بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌توانیم مشکلات اقتصادی را با فضل الهی حل کنیم، بر همین اساس معتقدم اکنون نگاهی که در این حوزه شکل می گیرد می‌تواند مبنای یک تحول اساسی در حوزه اقتصاد کشور باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: ما در دو موضوع با وزیر پیشنهادی به توافق رسیدیم، یکی ماموریت های نظارتی مجلس می‌باشد، یعنی نظارت بر اجرای کامل قوانین، قوانینی وجود دارد که به صورت کامل در این سال ها  اجرایی نشده است، موضوع بعد مولدسازی دارایی های دولت است که آقای خاندوزی نیز بر اهمیت این موضع تاکید دارند، اهمیت موضوع دیگر محیط کسب و کار در اقتصاد است که اکنون وضعیت مطلوبی هم ندارد، توافق شد آنچه باید در این حوزه انجام شود و تا اکنون انجام نشده است به خوبی انجام شود، بر این مباحث توافق شده است و این موقعیت مهم برای کشور ایجاد شده که فردی از درون مجلس این دست از مطالبات را پیگیری کند.

نماینده مردم کرمان بیان کرد: موضوع دیگر مسائل تقنینی است؛ مباحثی چون اصلاح ساختار نظام مالیاتی و ... نیز باید مورد توجه باشد که ما در طول یک سال و چند ماه در کمیسیون این موارد را بر اساس اولویت ها دسته بندی کردیم و معتقدیم اگر اینها در چارچوب مبانی علمی  و در توافق میان مجلس و دولت عملیاتی شود نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد، موضوع دیگر بحث سهام عدالت است، دو میلیون ۸۰۰ هزار نفر از تحت پوششان کمیته امداد و یک ملیون ۲۰۰ هزار نفر از تحت پوششان سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند که این موضوع هم باید مورد توجه باشد. این محورها نمونه ای از برنامه های تحولی است اگر از این وزیر جوان حمایت شود اقدامات خوبی شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مطمئنیم اگر این برنامه ها و اقدامات در دستور کار قرار بگیرد موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می شود، آقای رییسی شرط  معرفی وزرا دارا بودن ویژگی ها انقلابی عنوان کردند، بر همین اساس من و همکاران در کمیسیون اقتصادی از ایشان حمایت می‌کنیم و دو شرط اصلی برای ایشان داریم، یکی سلامت، که ایشان بحمدلله از نیروهای سالم هستند  و دیگری کارآمدی در انجام فعالیت ها، با این دو ویژگی می توانیم مسیر آینده را تعریف کنیم و اقدامات مثبتی را در عرصه اقتصادی شکل بدهیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشار های اقتصادی می‌تواند با اتکا به ظرفیت های درونی برنامه ریزی کند موفقیت های خوبی را شاهد باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.