جایزه تجربه موفق برای به رسمیت شناختن تعهدات و دستاوردهای استثنایی یک کشور در حوزه حمایت‌های اجتماعی (مطابق با دیدگاه ایسا) از طرف این اتحادیه اهدا می‌شود. بر این اساس، سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) امسال موفق شد به‌دلیل ارائه «طرح ایجاد تحول در ارائه خدمات: تفکر طراحی و مرکز شتاب‌دهنده»، جایزه تجربه‌های موفق ایسا برای سال ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص دهد.این ابتکار یک رویکرد جامع برای بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان کانادایی است که از فرآیندهای تفکر طراحی همه‌جانبه و سریع استفاده می‌کند. سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا با روش‌های طراحی تکرارپذیر می‌تواند ایده‌های نوآور را از کارکنان، مشتریان و شرکا جمع‌آوری کرده و در نهایت آن را به راه‌حل‌های خدمات مشتری محور تبدیل کند. مارسلو آبیرامیا کاتانو، دبیرکل ایسا در این زمینه می‌گوید: من به سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا به‌دلیل کسب جایزه تجربیات موفق ایسا برای منطقه آمریکا در رقابت با بسیاری از تجربه‌های موفق و برجسته ارسالی با بالاترین کیفیت در سراسر منطقه تبریک می‌گویم. نتایج اولیه این ابتکار، بسیار خلاقانه بود؛ سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یک فضای فیزیکی برای این ایده ایجاد کرده (شتاب دهنده) و تا به امروز، محیط حضوری و مجازی این مرکز، سازمان مربوطه را آنچنان توانمند کرده تا بهبود چشمگیر خدمات خود را پیش‌بینی کند.

ثبت مشارکت در یک زمینه چالش برانگیز

در این رقابت ایسا، تعداد ۱۳۸ طرح از ۳۰ سازمان تامین‌اجتماعی مستقر در ۱۸ کشور در سراسر قاره آمریکا (مناطق آمریکای مرکزی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و کارائیب)، به دبیرخانه ایسا ارسال شد که از سال ۲۰۰۸ تاکنون، بالاترین میزان طرح‌های دریافتی برای شرکت در این رقابت بوده است. نتایج این رقابت در اجلاس مجازی تامین‌اجتماعی ایسا برای قاره آمریکا اعلام شد. گفتنی است که تمامی ۱۳۸طرح ارسالی به دبیرخانه ایسا در پایگاه داده تجربیات موفق آنلاین ایسا در دسترس است و درحال‌حاضر نیز این پایگاه دارای بیش از ۱۰۰۰ تجربه موفق از سراسر جهان است.

دبیرکل ایسا گفت: مفتخریم که جایزه تجربه‌های موفق را برای منطقه آمریکا به ثبت رساندیم. این تجربه‌های موفق نه تنها در قاره آمریکا، بلکه در سراسر جهان در راستای توسعه تامین‌اجتماعی به همه افراد خدمت خواهد کرد. مشارکت بالا در این رقابت درنتیجه توجه زیاد سازمان‌های تامین‌اجتماعی سراسر منطقه به نوآوری، اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق و ارتقای ارزش تامین‌اجتماعی به‌ویژه در حوزه چالش‌های رایج کووید-۱۹است. بخش‌های زیادی از قاره آمریکا به‌شدت تحت‌تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و سازمان‌های تامین‌اجتماعی برای تضمین تداوم کسب‌وکار تلاش‌های زیادی کرده اند؛ به گروه‌های تحت پوشش به سختی دسترسی یافتند و به‌منظور ارائه خدمات اجتماعی به افراد آسیب دیده از بحران، برنامه‌های جدیدی را در نظر گرفتند. بسیاری از تجربه‌های موفق ارائه شده در این رقابت حاکی از تعهد سازمان‌های تامین‌اجتماعی برای مقابله با پیامدهای اجتماعی و اقتصادی کووید-۱۹است.