به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای تفاهم‌‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین، صندوق کارآفرین امید و کمیته امداد، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌‌نامه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خرد و کوچک خانگی در مناطق روستایی و عشایری تولید و نصب خواهد شد. وی با بیان اینکه بسیج به‌اقتضای ضرورت‌های کشور از توانمندی‌های مختلف خود استفاده می‌کند، افزود: چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در دوران سازندگی و بازسازی آسیب‌های ناشی از جنگ، بسیج حضور فعالی داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: درحال‌حاضر نیز بزرگ‌ترین تحریم تاریخ معاصر علیه مردم ایران درحال اجراست، امروز حتی غذا و دارو نیز برای ایرانیان تحریم شده و ایران حق فروش یک ریال نفت را هم برای واردات غذا و دارو ندارد اما ملتی که متکی به آموزه‌های دینی و و حیاتی است، در برابر این فشارها سر فرو نمی‌آورد. وی با بیان اینکه در این شرایط نیز بسیج می‌تواند در عرصه‌های مختلف ورود جدی و حمایتی داشته باشد، گفت: در سازمان برنامه و بودجه این اعتقاد وجود ندارد که برای چرخیدن چرخ‌های توسعه عده‌ای در این مسیر له شوند و به همین دلیل برنامه‌های توسعه‌ را با رویکرد جهادی دنبال می‌کنیم. نوبخت تصریح کرد: در همین راستا و در هفته جاری طرح‌های ساخت مسکنی که برای اقشار محروم در استان بوشهر ساخته شده به بهره‌برداری خواهد رسید. درحال‌حاضر نیز برای هر استان یک برنامه اشتغال در نظر گرفته شده که میزان تسهیلات آن نیز به‌طور جزئی مشخص شده است.

همچنین به گزارش «ایرنا» سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: با توجه به تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمنان اجرای طرح‌هایی مانند ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی، اثرات راهبردی در زندگی و اقتصاد کشور دارد. وی افزود: باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، جبهه واحدی برای حل مشکلات مختلف تشکیل شود. سلیمانی با اشاره به مشارکت بسیج در اجرای این طرح، اضافه کرد: بسیج دارای شبکه گسترده‌ای است که هر جا وارد شده توانسته تحولات بزرگی را ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در قالب این طرح، ۲۰ هزار نیروگاه کوچک ساخته می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید ۱۰۰ مگاوات برق را دارد. وی اضافه کرد: در این طرح ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۶ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی مشارکت دارند.