وزیر راه و ترابری از درخواست حداقل یک‌میلیارد دلار در متمم بودجه برای پروژه‌های عمرانی وزارت راه خبر داد. محمد رحمتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «فارس» با اشاره به مطرح نشدن برداشت سه‌میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به منظور گسترش حمل و نقل ریلی در کمیسیون برنامه و بودجه، اظهار کرد: برای جبران کسری‌های ناشی از کمبود اعتبارات عمرانی به طور قطع در متمم بودجه بخشی را نیز برای تسریع در پروژه‌های وزارت راه و ترابری اختصاص خواهیم داد ولی مقدار آن هنوز مشخص نشده است.

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه مقدار اعتبار درخواستی در متمم بودجه برای پروژه‌های این وزارتخانه حداقل یک‌میلیارد دلار خواهد بود، تاکید کرد: حتی درصورت موافقت مجلس با این متمم و نیز تصویب برداشت یک‌میلیارد و پانصد میلیون دلاری از حساب ذخیره ارزی به منظور خرید ماشین‌آلات سنگین راهسازی که هم اکنون به صورت عادی در مجلس در جریان است، موفق به تکمیل پروژه‌های مصوب امسال نخواهیم شد و تامین بخشی از اعتبارات و تکمیل پروژه‌های باقیمانده را برای سال بعد در نظر خواهیم گرفت.

رحمتی با اشاره به کاهش ۲۷درصدی اعتبارات عمرانی در بودجه سال ۸۵، خاطرنشان کرد: سرعت اتمام پروژه‌های دولت به مقدار بودجه آنها بستگی دارد. لذا تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و نیز تحقق وعده‌هایی که در جلسات استانی داده شده است بستگی به جبران آن کسری بودجه در متمم، و موافقت مجلس با آن دارد.