ادعای کمک روسیه به یمن برای حمله به کشتی‌های انگلیسی

این روزنامه ادعا کرده که کاخ کرملین به‌طور مستقیم از این گروه در ماموریت خود برای برهم زدن یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی جهان حمایت می‌کند.

به نوشته تلگراف، انصارالله از داده‌های ماهواره‌ای روسیه برای حملات خود استفاده می‌کند.

انصارالله یمن از نوامبر گذشته و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، کشتی‌های تجاری و ناوهای جنگی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است.

حملات انصارالله به کشتی‌های انگلیسی شامل حمله یک قایق بدون سرنشین حامل مواد منفجره به نفتکش «کوردلیا مون» ۷۰ مایل دورتر از بندر الحدیده در یمن بوده است.

این کشتی خسارات شدیدی را متحمل شد؛ در حالی که یک کشتی باری تحت مالکیت انگلیس در ماه فوریه در حالی که حامل ۴۱ هزار تن کود بود، پس از برخورد با یک موشک غرق شد.

به نوشته این روزنامه انصارالله یک کشتی دیگر را غرق کرده و به ۳۰ کشتی دیگر آسیب رسانده است. این امر آمریکا و انگلیس را وادار به انجام یک سری حملات علیه انصارالله در یمن کرده است. پنتاگون گفته است که این پاسخ برای «حفاظت از آزادی کشتی‌رانی» ضروری بود.

یک فرد آگاه و دو مقام دفاعی اروپایی مدعی شدند انصارالله با گسترش حملات خود به استفاده از داده‌های ماهواره‌ای روسی پرداخته است که به ادعای آن‌ها از طریق «سپاه پاسداران» به این گروه منتقل شده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.