ناامنی در دریای سرخ مسیر کشتی ها را تغییر داد/ رشد تقاضا برای حمل و نقل زمینی کالا از طریق خاوردور

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، شرکت‌هایی که حمل و نقل کالاها را سازماندهی می‌کنند، افزایش شدید درخواست‌ها برای تردد در این مسیر را ثبت کرده‌اند. ترانزیت از طریق راه‌آهن برای حمل‌کنندگان جذاب است زیرا ارزان‌تر از حمل‌ونقل هوایی و سریع‌تر از استفاده از حمل‌ونقل اقیانوسی است.

شرکت «ریل‌گیت یوروپ» (RailGate Europe) که کالاهایی از جمله مبلمان، اسباب‌بازی، پوشاک و قطعات خودرو را از چین و از طریق روسیه به کشورهای اروپایی حمل می‌کند، به سی‌ان‌بی‌سی گفت که زمان ترانزیت «به طور قابل توجهی بهتر» از مسیر اقیانوس است.

خبر مرتبط
یمن: حملات متجاوزان مانع از انجام وظیفه انسانی ما در برابر فلسطین نخواهد شد

وزات خارجه یمن حملات آمریکا و انگلیس به مواضعی در این کشور را محکوم و تأکید کرد که حملات متجاوزان مانع از انجام وظیفه انسانی ما در برابر فلسطین نخواهد شد

به گفته جولیا سیگلایت، مدیر ارشد توسعه کسب و کار شرکت ریل‌گیت‌ یوروپ، این سفر بسته به مبدا و مقصد بین ۱۴ تا ۲۵ روز طول می‌کشد.

سیگلایت به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «با این حال، برخی از شرکت‌ها نگرانی‌های خود را در مورد ارسال کالا از طریق راه‌آهنی که از روسیه می‌گذرد، مطرح کرده‌اند. از زمانی که جنگ در اوکراین شروع شد، بسیاری از شرکت‌ها می‌ترسند محموله‌های خود را از طریق روسیه منتقل کنند. بخشی از مسیر قطار از خاک روسیه می‌گذرد.»

او گفت از زمانی که یمنی‌ها حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آغاز کردند، تقاضا برای حمل و نقل ریلی افزایش یافته و افزود: «با شروع جنگ اوکراین، تعداد ثبت درخواست‌های ارسال از طریق روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما در سال گذشته، این مسیر بعد از آغاز عملیات‌ یمنی‌ها در دریای سرخ، به دلیل زمان حمل و نقل و قیمت مناسب در حال بهبود است.»

به گفته ایگور تامباکا، مدیر عامل شرکت تدارکات هلندی «ریل بریج کارگو» (Rail Bridge Cargo)، رزرو مسیر ریلی چین-اروپا در چهار هفته گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است. او گفت: «تقاضا برای تردد از مسیر راه‌آهن افزایش یافته است.»

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد کالاهای تحریم‌شده از طریق راه‌آهن از طریق روسیه منتقل شوند، در حالی که حمل و نقل جاده‌ای محصولات تحریم‌شده ممنوع است. سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، کالاهای نظامی به هیچ وجه از طریق روسیه قابل حمل نیستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.