مهلت رفع تعهد ارزی تمدید شد

قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه مهلت رفع تعهد ارزی تا پایان سال جاری تمدید شده است گفت: بر اساس مصوبات کارگروه برگشت ارز حاصل از صادرات، دسترسی به کوتاژهای صادراتی ( شماره مندرج در اظهارنامه به منظور مدیریت فرآیند صادرات) مربوط به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ تا پایان سال جاری فراهم شده است.

شهلا عموری بیان کرد: در راستای این مصوبه دسترسی به ۲ سامانه نیما و سنا برای فروش حواله ارزی و فروش اسکناس توسط صادرکنندگان تا پایان سال جاری تمدید شد.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: قطعا این تصمیم و مصوبه بر رونق فعالیت و تامین نقدینگی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاثیر مثبت خواهد داشت.

عموری افزود: شرکت‌های صادرکننده محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولادی فلزات اساسی رنگین و فرآورده‌های نفتی دارای سرمایه گذار خارجی نیز طبق مفاد مندرج در ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی ، می‌توانند رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات خود را از محل انتقال اصل سرمایه، سود سرمایه گذار خارجی و پرداخت‌های مربوط به اقساط تسهیلات مالی سرمایه گذاران خارجی بدون در نظر گرفتن سال مالی صادرات انجام دهند.

خوزستان سومین استان کشور در صادرات کالا است که ۱۵ درصد تجارت ملی را بر عهده دارد.

به گفته مدیر کل صمت خوزستان پیش بینی شده تا پایان امسال میزان صادرات از استان تا هفت میلیارد دلار رشد یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.