کره شمالی اعزام نیرو به روسیه را تکذیب کرد

هیئت نمایندگی دائمی کره شمالی در سازمان ملل در نشست شب گذشته مجمع عمومی این سازمان، با اشاره به ادعای مقامات سئول و  برخی از کشورهای غربی مبنی بر ارسال نیروهای ویژه کره شمالی به روسیه برای شرکت در جنگ اوکراین، این ادعا را تکذیب و آنرا شایعه‌ای بی اساس خواند.

 یکی از اعضای این هیئت، که در جلسه کمیتهٔ اول (خلع سلاح و امنیت بین‌المللی) مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور داشت، این شایعات را رد کرده و تأکید کرد: این ادعاها با هدف خدشه‌دار کردن روابط مشروع و دوستانه بین کشورهای دارای حاکمیت مشروع مطرح شده است.

وی تصریح کرد: این اتهامات به حدی بی‌پایه هستند که ارزش پاسخگویی ندارند. ادعاهای مطرح شده درباره انتقال سلاح بین کشورهای دارای حاکمیت مشروع ارتباطی به موضوعات مورد بحث در زمینه خلع سلاح و امنیت بین‌المللی ندارد.

خبر مرتبط
هشدار جنگی کره شمالی به کره جنوبی/ اگر پهپاد ببینیم اعلام جنگ می‌کنیم

پیونگ‌یانگ با اشاره به کشف بقایای یک پهپاد نظامی سرنگون‌شده سئول، کره جنوبی را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد.

این تکذیبیه پس از آن منتشر شد که نماینده اوکراین در سازمان ملل ادعا کرده بود که کره شمالی ممکن است به زودی حدود ۱۲ هزار نیروی نظامی را برای همراهی با نیروهای روسی در اوکراین اعزام کند.

واکنش مقامات کره شمالی درحالیست که در نشست خبری روز گذشته وزارت امور خارجه کره جنوبی، مقامات سئول ادعا کردند که تا کنون ۱۵۰۰ سرباز نیروهای ویژه کره شمالی طی هفته های اخیر برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین به شرق چین اعزام شده‌اند. مقامات سئول خواستار محکوم کردن اعزام نیروهای کره شمالی برای شرکت در جنگ روسیه و اوکراین توسط جامعه بین‌المللی شده بودند.

خبر مرتبط
هشدار ناتو درباره مشارکت سربازان کره شمالی در جنگ اوکراین

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین هفته گذشته ادعا کرده بود که کره شمالی در حال آماده شدن برای اعزام ۱۰ هزار سرباز برای تقویت نظامی مسکو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.