شوک روسیه به جهان/ پیشنهاد جدید اوکراین برای مقابله با پوتین

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که بهترین پاسخ به «علاقه برادرانه» و همکاری میان سران روسیه و کره شمالی آن است که جامعه بین‌المللی ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد.

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین دوشنبه شب در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در واکنش به سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی اظهار کرد: بهترین راه برای پاسخ دادن به این همکاری ادامه تقویت ائتلاف دیپلماتیک برای رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در اوکراین و ارائه سامانه‌های پاتریوت و مهمات بیشتر به کی‌یف است.

خبر مرتبط
امضای توافقنامه مهم میان روسیه و کره شمالی/ پای کشور ثالث در میان است؟

دستیار رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) با اشاره به سفر این هفته پوتین به کره‌شمالی و ویتنام گفت، توافقنامه ارتباط بین روسیه و کره‌شمالی علیه کشورهای ثالث نخواهد بود.

یوری اوشاکوف دستیار پوتین در امور سیاست خارجی دوشنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه سه‌شنبه به کره شمالی سفر می‌کند و ضمن دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیمان «مشارکت راهبردی» با پیونگ یانگ امضا می‌کند.

اوشاکوف اظهار کرد که هیات بزرگی شامل وزرای خارجه، دفاع، بهداشت، حمل و نقل و فضا پوتین را در این سفر همراهی می‌کنند و احتمال می‌رود که رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با حضور کیم شرکت کند.

به دنبال سفر ماه سپتامبر رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن و کی‌یف نیز ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است. کره‌جنوبی نیز مدعی شده که کره شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

مقام‌های کره جنوبی همچنین در ماه نوامبر مدعی شده بودند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره، موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.