عراقچی: بریکس فرصت ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران است

سید عباس عراقچی با ارائه گزارشی از جلسه همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو بریکس به ریاست رئیس جمهور تصریح کرد:‌ در جلسه‌ای به منظور بررسی همکاری‌های مشترک ایران با کشورهای بریکس به ریاست دکتر پزشکیان، رئیس جمهور و با حضور برخی از همکارانم در دولت از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی و معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور شرکت کردم.

وی افزود: راهکارهای رفع مشکلات و موانع و تسریع در اجرا و پیشبرد تفاهمات، توافقات و پروژه‌های مشترک میان کشورمان و اعضای بریکس، به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بریکس یک فرصت ویژه و مهم برای تقویت چندجانبه‌گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و متقابلا کشورمان نیز به‌واسطه بهرمندی از ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و ژئوپلیتیکی می‌تواند شریک مطمئن و راهبردی برای همه‌ی اعضای این گروه باشد.

وی افزود: پس از تکمیل دور پنجم سفر به کشورهای منطقه و بازگشت به تهران، در معیت رئیس‌جمهور و هئیت‌ عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران عازم شهر کازان روسیه خواهیم شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.