لغو مرخصی مدیران این استان در پی هشدارهای بارشی هواشناسی

عیسی شهامت، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و افزود: طبق اعلام هواشناسی سامانه بارشی به طور ضعیفی سه‌شنبه و چهارشنبه وارد جو استان می‌شود.

وی اظهارکرد: برای روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه نیز هواشناسی بارش باران پیش‌بینی کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تا اواخر جمعه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت که جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی را به کشاورزان و باغداران انجام دهد.

خبر مرتبط
هشدار؛ بارش برف و مه‌گرفتگی سنگین در این جاده مهم / رانندگان مراقب باشند

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کل کشور را عادی و روان اعلام کرد،با این حال افزود: در محورهای شمالی به‌ویژه محور چالوس به دلیل شرایط جوی، شاهد ترافیکی پرحجم و روان هستیم.

شهامت تصریح کرد: با توجه به هشدار زرد و نارنجی هواشناسی مدیران عضو ستاد بحران پای کار باشند و تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو می‌شود و در این زمینه با حوزه بحران هماهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته و امسال در مدیریت بحران موفق عمل کردیم و تلفات جانی نداشتیم که این اقدامات تداوم داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: لیست پیمانکاران فعال استان در اختیار حوزه بحران باشد و ماشین‌آلات آنها در زمان بحران به کمک استان بیاید.

شهامت بر شناسایی نقاط حادثه‌خیر استان تاکید و بیان کرد: نباید در زمان بحران‌ها راه‌ها قطع و خود به یک معضل تبدیل شود.

همچنین علی کرمی، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی‌های بلند مدت استان گفت: طبق آنچه که مرکز اقلیم و خشکسالی کشور اعلام کرده بارش‌های پاییزی در استان کمتر از نرمال است.

وی از افزایش ۱ تا ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا استان در پاییز خبر داد و افزود: طبق داده‌ها زمانی که پدیده لانینو در اقیانوس آرام مستقر می‌شود بارش‌ها کاهش خواهد یافت، البته صحت پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین روز شنبه بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت سدهای کشور/ چند درصد مخازن پر شده است؟

وضعیت آب موجود در سدهای کشور در نخستین ماه سال آبی جاری نشان از رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه تندباد لحظه‌ای را خواهیم داشت که می‌طلبد اقدامات در سازه‌های موقت و سالن‌های نیمه کاره انجام بگیرد.

به گزارش ایسنا، کرمی عنوان کرد: سطح هشدار نارنجی برای کاهش دما بود که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه در سطح استان کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود که اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بخش کشاورزی انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.