هشدار هواشناسی برای پایتخت‌نشینان/ ورود توده سرد به کشور

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای امروز دو هشدار هواشناسی که یکی از آنها برای استان تهران مبنی بر ورود سامانه پر بارشی به استان تهران و دیگری مبنی بر افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور صادر شده است گفت: در استان تهران از ساعات دیگر بارش ها آغاز و تا فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از فردا در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق جنوبی و غربی به‌طور متناوب گاهی وزش باد شدید، با احتمال خیزش موقت گرد و خاک یا انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار مورد انتظار خواهد بود.

او بیان کرد: با گذر موج نفوذ و گسترش توده هوای سرد و بروز ناپایداری‌های همرفتی از فردا تا چهارشنبه (دوم آبان) به‌خصوص بعد از ظهر سه شنبه تا چهارشنبه کاهش محسوس دما، افزایش ابر، گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص هشدار هواشناسی دیگر مبنی بر افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور خبر داد و گفت: افزایش بیشینه سرعت وزش باد و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱/۷ متر و بیشتر را در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در نواحی مرکزی خلیج فارس خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی از جمله مخاطرات پدیده است.

او اظهار کرد: توصیه می شود منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت های ساحلی و فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را هم وطنان در دستور کار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.