اتصال ۴۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در نتیجه پیگیری‌های ویژه به عمل آمده، تاکنون ۴۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد متصل شده‌اند و ۹۹ هزار پیش‌نویس موضوع ماده ۳ این قانون نیز در بستر سامانه‌های ثبت تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه موضوع ماده ۱ قانون که از تکالیف سازمان ثبت بوده راه‌اندازی شده و سامانه موضوع ماده ۱۰ قانون نیز ۴ ماه پیش از موعد قانونی یک ساله آن، راه‌اندازی خواهد شد.

خبر مرتبط
موجران مکلف به ثبت قرارداد اجاره در سامانه ثبت اسناد شدند

مجلس تصویب کرد موجران املاک مسکونی مکلفند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را از طریق دفاتر اسناد رسمی در سامانه الکترونیک ثبت اسناد و یا در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

بابایی افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری در حوزه الکترونیکی شدن و هوشمندسازی، شاهد رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در زمینه تثبیت مالکیت‌ها و صدور سند برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز ۸۴ درصد پیشرفت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در هر کدام از حوزه‌های صدور اسناد اراضی کشاورزی و صدور اسناد اراضی موقوفه نیز طی ۶ ماه نخست سال جاری ۹۰ درصد پیشرفت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.