صدور مجوز مشاوران املاک تهرانی در کمتر از ۱۵ روز

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت:  نظارت بر روند فعالیت مشاوران املاک افزایش یافته است و در حال حاضر شاهد کاهش فعالیت مشاوران املاک غیر مجاز در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک تفاهم و همکاری با مرکز بهبود محیط کسب‌وکار منعقد کرده‌اند تا روند صدور فعالیت مشاوران املاک افزایش یابد گفت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، بنگاه‌های معاملات بدون مجوز برای دریافت پروانه کسب در صورت کامل بودن مدارک و بارگذاری در درگاه ملی مجوزها در کمتر از ۱۵ روز می‌توانند نسبت به اخذ پروانه کسب خود اقدام کنند.

خبر مرتبط
مشاوران املاک دست به کار شدند/ ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس

مدیر سامانه خودنویس اعلام کرد که تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳ مشاور املاک از سامانه خودنویس برای ثبت قراردادهای اجاره استفاده کرده‌اند.

جنتی با اشاره به اینکه استان تهران بیشترین بنگاه‌های غیرمجاز در کشور را دارد گفت: همکاری اتاق اصناف و پلیس اماکن برای پیگیری ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز در این استان لازم و ضروری است گفت:  در حال حاضر نظارت های خود را افزایش داده ایم و در تابستان هم چندین مشاور املاک را به دلیل تخلف در بحث گرانفروشی و یا دریافت هزینه های مازاد به دلیل صدور کد رهگیری پلمب کرده ایم که با آنها برخورد کرده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.