شرط مهم برای کنترل قیمت دلار در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که معامله‌گران در اولین روز کاری هفته شاهد نوسان منفی قیمت دلار در هرات و تهران بودند؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «تنش‌های منطقه‌ای» و «شرایط اقتصادی ایران و جهان» است که بر تصمیم‌گیری سرمایه گذاران داخلی اثرگذار بوده است.

با این حال، قیمت دلار هرات معاملات روز شنبه را با گپ مثبت ۱۵۰ تومانی در سطح ۶۳ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت به ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این اسکناس در ادامه معاملات به مسیر نزولی بازگشت و در نهایت ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورد. قیمت دلار در بازار تهران نیز نوساناتی مشابه دلار هرات را تجربه کرد و در نیمه دوم کانال ۶۳ هزار تومان قرار گرفت. قیمت درهم امارات نیز روز شنبه متاثر از نوسان قیمت دلار، معاملات را با گپ منفی ۲۰ تومانی در سطح ۱۷ هزار و ۴۴۰ تومان آغاز کرد و در ادامه به ۱۷ هزار و ۴۶۰ تومان رسید. حباب درهم نیز در محدوده ۳۶۸ تومان قرار گرفت که نشان از تقاضای بالای این ارز در بازار داخلی داشت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار در آستانه ریزش؟/ شرط شکستن مرز حمایت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.