قیمت طلا و سکه در انتظار نوسان دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز آخرین شنبه مهر را با نوسانات مثبت به پایان رساند و در حالیکه قیمت دلار به عنوان مولفه اصلی موثر بر تحرکات بازار، عقب نشست، روند صعودی اونس طلا قیمت طلای آبشده و سکه امامی را به مسیر صعودی هدایت کرد.

بازار جهانی طلا در هفته گذشته با رکوردهای جدید همراه بود و در حالی که افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و تقویت اقتصاد این کشور، موجب رشد قیمت اونس طلا و شاخص بازارهای سهام شد؛ بازار داخلی ایران نیز با افزایش قیمت طلا و سکه به سطوح بی‌سابقه‌ای رسید؛ روندی که در پی آن قیمت طلای آبشده معاملات روز شنبه را با قیمت ۱۸ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان آغاز کرد و در نهایت با تداوم حضور در مسیر صعودی، به ۱۸ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، تثبیت قیمت طلای آبشده بالای سطح ۱۸ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، احتمال خروج خریداران از محدوده مقاومتی را قوت خواهد بخشید؛ موضوعی که منتج به رشد بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در روز گذشته چهار میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی نیز با افزایشی چشمگیر از سطح ۵۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به کانال ۵۳ میلیون تومان وارد شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شرط مهم کاهش قیمت سکه/ چشم طلا و سکه به نوسان قیمت دلار؛ مسیر صعودی تغییر خواهد کرد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.