هشدار سندرز به بایدن: سلاح به اسرائیل نفرست

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اکنون باید اقدام کند؛ اسرائیل آشکارا قوانین ایالات متحده و بین‌المللی را نقض و از گرسنگی به عنوان ابزار جنگ همه جانبه خود علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند.»

اظهارات وی پس از نامه‌ای که روز سه شنبه فاش شد، عنوان شده که در آن به اسرائیل درباره بهبود اوضاع بشری در غزه در مدت زمان ۳۰ روز هشدار داده شده که در غیراین صورت رژیم صهیونیستی با تحریم تسلیحاتی روبرو می‌شود.

خبر مرتبط
نامه بایدن به کنگره: نیروهای آمریکایی در خاورمیانه مستقر می‌مانند

رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که نیروهای آمریکا در منطقه خاورمیانه همچنان مستقر خواهند ماند.

مقام‌های آمریکایی تایید کردند که «آنتونی بلینکن«، وزیر خارجه و «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا این نامه را مشترکا امضا و نگرانی خود را بابت شرایط بشردوستانه در غزه ابراز کردند.

در این نامه اشاره شده است که در صورت عملی‌ نشدن این خواسته، رژیم صهیونیستی با پیامدهای تحویل تسلیحات از سوی آمریکا مواجه خواهد شد که از ابتدای جنگ غزه، بزرگ‌ترین حامی تسلیحاتی، مالی و سیاسی آن بوده است.

از جمله اقداماتی که آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است، شامل امکان‌پذیر ساختن ورود روزانه، حداقل ۳۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازگشایی گذرگاه پنجمی برای تحویل کمک‌های انسانی، ارتقای امنیت اماکن ثابت امدادی، بشردوستانه و تشکل‌ها، همچنین لغو کردن دستورهای تخلیه در صورت وجود نداشتن ضرورت عملیاتی است.

خبر مرتبط
دستور فوری بایدن درباره دونالد ترامپ

جو بایدن به دولتش دستور داده است تا برای ترامپ «هرآنچه نیاز دارد» فراهم شود البته «مادامی که جنگنده اف۱۵ نخواهد»!

سندرز ماه گذشته قانونی را برای جلوگیری از فروش بیش از ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به اسرائیل ارائه کرد و گفت که صادرات این تسلیحات ناقض معیارهای تعیین شده در قانون کمک خارجی ۱۹۶۱ و قانون کنترل صادرات تسلیحات (AECA) است.

سنا قرار است پس از آغاز به کار مجدد در نوامبر ۲۰۲۴ «قطعنامه‌های مشترک عدم تایید صادرات تسلیحاتی» (JRD) را به رای بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.