حمله تانک‌های اشغالگران به دروازه مقر یونیفل

نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان امروز یکشنبه تجاوزات بیشتری را از سوی رژیم صهیونیستی علیه مواضع یونیفل در این کشور گزارش کرده است.

طبق گفته یونیفل، این تجاوزات شامل ورود به زور تانک‌های اسرائیلی از طریق دروازه اصلی به مقر آنها است. این نیرو تشریح کرد: درحالیکه حافظان صلح در پناهگاه بودند، دو تانک مرکاوا ارتش اسرائیل دروازه اصلی مقر را تخریب کرده و به زور وارد شدند. آنها چندین بار درخواست کردند که این مقر چراغ‌های خود را خاموش کند.

یونیفل در بیانیه‌ای همچنین مدعی شد که اوایل صبح امروز نیروهای آن در یک مقر سازمان ملل در رامیه سه یگان نظامی سربازان اسرائیل را در حال عبور از خط آبی به سمت لبنان مشاهده کردند.

بر اساس این بیانیه، حوالی ساعت ۶:۴۰ صبح نیروهای حافظ صلح در همان موقعیت از شلیک چند گلوله در ۱۰۰ متری شمال خبر دادند که دود از آن متصاعد شد.

یونیفل در اظهار نظری که به نظر حاکی از استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های شیمیایی است، اضافه کرد که به رغم استفاده از ماسک‌های محافظتی، پس از ورود دود به اردوگاه ۱۵ نیروی حافظ صلح متحمل علائمی از جمله خارش پوست و واکنش‌های دستگاه گوارش شدند.

یونیفل تاکید کرد: تجاوز و ورود به موضع سازمان ملل، نقض آشکار قوانین بین‌الملل و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (۲۰۰۶) است. هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح، نقض فاحش قوانین بشردوستانه بین المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.