دستور پزشکیان برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

زهرا بهروز آذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شنبه شب ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در شبکه ایکس با اشاره به دیدار خود با خانواده جانباحتگان معدن طبس تصریح کرد: «‌به نمایندگی از رییس‌جمهور محترم و دولت، به دیدار خانواده‌های داغدار حادثه دلخراش ⁧ معدن طبس⁩ در شهرهای کاشمر، بردسکن رفتم و ضمن ابلاغ مجدد پیام تسلیت ایشان، سلام و همدردی عمیق همه مردم ایران را که در این غم بزرگ شریک بودند، ابلاغ کردم. قلب همه ما با خانواده‌های عزیز همراه است.»

وی ادامه داد: «‌همه در تلاشیم تا از افزودن رنج‌های بیشتر به غم خانواده‌ها جلوگیری کنیم. با همت وزیر کار، احکام مستمری به‌زودی برقرار خواهد شد تا بخشی از دغدغه‌های اقتصادی کاسته شود. به تأکید رئیس‌جمهور، وزارت راه پیگیر تأمین مسکن برای خانواده‌های داغدیده حادثه ⁧ معدن طبس⁩ فاقد مسکن است.»

خبر مرتبط
حضور معاون رئیس جمهور در منزل جانباختگان حادثه معدن طبس+ عکس

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در منازل جانباختگان حادثه معدن طبس حضور یافت و از آنها دلجویی کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: «با هم تلاش می‌کنیم تا خانواده‌های داغ دیده ⁧ معدن طبس⁩، ‌این روزهای سخت را با دلگرمی بیشتری سپری کنند. وزارت صنعت، بخشی از لوازم منزل را تامین خواهد کرد و نظام مشاوره و مددکاری برقرار خواهد شد. هلال احمر در توزیع شفاف و عادلانه کمک‌های خیرین همراه است.»

دستور رئیس‌جمهور برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

دستور رئیس‌جمهور برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

دستور رئیس‌جمهور برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ روی داد و ۲ بلوک B و C معدن تحت تاثیر قرار گرفت که در نتیجه آن و بر اساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت‌کاری ۶۵ نفر از معدنکاران محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ۱۴۰۳ ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد.

همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی سه نفر همراه شد و شمار جانباختگان به ۵۲ نفر افزایش یافت که تعدادی از آنها اهل خراسان رضوی بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.