آخرین وضعیت جست وجوها در معدن طبس/ هنوز ۹ نفر دیگر در معدن محبوس هستند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از انتقال پیکر یک کارگر محبوس شده معدن طبس ساعاتی قبل به خارج از معدن خبر داد و گفت: انتظار می رود تا ساعت سه یا چهار صبح -چهارشنبه- به پیگر ۹ کارگر محبوس شده دیگر برسیم.

وی ادامه داد: حتی به وزیر کشور که هر یکساعت پیگیر وضعیت معدن طبس است این قول را داده بودیم در نهایت انتظار ما این است تا ساعت سه یا چهار امشب به کارگران محبوس شده برسیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: ساعتی قبل پیکر یکی از کارگران به بیرون از معدن منتقل شد و هنوز ۹ نفر دیگر در معدن محبوس هستند که تلاش می کنیم اجساد این عزیزان را به صورت سالم به بیرون منتقل کنیم.

خبر مرتبط
فوری/ فوت همه کارگران محبوس در معدن طبس/ زمان خروج اجساد اعلام شد+ فیلم

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی از فوت همه کارگران محبوسی معدن طبس خبر داد.

وی عنوان کرد: برای اینکه پیکر کارگران محبوس شده را سالم به بیرون از معدن منتقل کنیم نیاز به کار زیاد دارد یعنی باید دقت کنیم چون چند متر باقیمانده انتهای معدن همان محل انفجار و ریزش معدن است.

حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

خبر مرتبط
آمار جان باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

حمدعلی آخوندی امروز سه شنبه ۳ مهر اظهار کرد: حادثه معدن طبس تا این لحظه ۳۸ نفر فوتی داشته و هنوز ۱۱ کارگر دیگر در معدن محبوس هستند و تلاش ها برای خروج آنها ادامه دارد.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و هشت گروه پنج نفره HSE از امدادگران تخصصی معادن زغال‌سنگ از زمان وقوع حادثه تاکنون مشغول امداد رسانی هستند.

بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تمامی افرادی که در معدن محبوس هستند به عنوان فوتی محسوب شده و حادثه انفجار معدن طبس تاکنون ۴۹ فوتی داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.