جزئیات برنامه‌های عراقچی در عراق/ دیدار با مقامات این کشور

«محمد کاظم آل صادق» روز شنبه در اظهاراتی به خبرنگار ایرنا در بغداد افزود که «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا یکشنبه در راس هیاتی به بغداد سفر می کند و روابط دو جانبه و منطقه ای محور رایزنی های او را با مقامات عراقی تشکیل می دهد.

پیشتر منابع خبری عراقی گفته بودند که سید عباس عراقچی روز یکشنبه (فردا) در ادامه رایزنی‌های منطقه ای خود در سفری رسمی به بغداد می آید.

از طرفی برخی منابع رسانه ای منطقه‌ای نیز گفته اند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمالا به مصر نیز سفر کند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، عراقچی قرار است در سفر به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات و «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران قبل از سفر به بغداد، در «دوحه» قطر درباره تحولات منطقه با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از سفر به قطر، با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر ریاض نیز دیدار و رایزنی کرده بود.

دستگاه دیپلماسی ایران این روزها در سایه تنش ها و جنگ ویرانگر و کشتار و نسل کشی که رژیم صهیونیستی در منطقه به راه انداخته، فعال ترین اقدامات دیپلماتیک منطقه ای را به منظور تنش زدایی و ایجاد آرامش در منطقه به جریان انداخته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.