برانکو درباره شکست تیم ملی چین: بدشانس بودیم

شکستی دیگر برای چین بحران‌زده باعث شده است تا برانکو در آستانه برکناری از هدایت تیم ملی فوتبال این کشور قرار گیرد.

چین بدون امتیاز با تنها ۲ گل زده و ۱۲ گل خورده قعرنشین جدول گروه C رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیاست. برانکو ایوانکوویچ بهمن گذشته هدایت تیم ملی چین را بر عهده گرفت. تیم تحت هدایت او در هفت بازی یک برد، دو تساوی و چهار شکست متوالی را پذیرا شده است. این روند باعث شده است خطر حذف‌شدن چین از رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیشتر از قبل شود و به همین خاطر هواداران تیم ملی فوتبال چین خواستار برکناری برانکو شده‌اند. رسانه‌های چینی گزارش دادند هواداران ناراضی خواهان استعفای ایوانکوویچ بوده و معتقدند تیم ملی چین با این مربی نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

برانکو درباره شکست تیم ملی چین برابر استرالیا گفت: بدشانس بودیم. فکر می‌کنم کل تیم شجاعانه و عالی بازی کرد و بنابراین من راضی‌ام. شما باید درک کنید که در چهار بازی اخیر با بزرگترین قدرت‌های آسیا روبه‌رو بوده‌ایم و به همین خاطر کاملا واضح است که تحت فشار باشیم. می‌خواهیم در هر بازی خوب بازی کنیم و امتیاز بگیریم. در دیدار مقابل استرالیا نیز با این نگرش وارد زمین شدیم ولی متاسفانه شکست خوردیم.

ایوانکوویچ در دوران حرفه‌ای خود هدایت ورتکس، ریژکا، هانوفر، تیم ملی ایران، شاندونگ، الوحده، الاتفاق عربستان، پرسپولیس، الاهلی و تیم ملی عمان را بر عهده داشته است. او در تیم ملی کرواسی نیز دستیار میروسلاو بلاژویچ بود و در دو نوبت هدایت دینامو زاگرب را بر عهده داشت و با این تیم دو قهرمانی در لیگ کرواسی و یک جام حذفی را به دست آورد.

چین که در حال حاضر در رده ششم جدول گروه C قرار دارد باید در دیدار بعدی به مصاف تیم ملی اندونزی برود که با سه امتیاز در رده پنجم این گروه قرار دارد. دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم به دور بعدی انتخابی جام جهانی راه خواهند یافت و در نهایت تیم‌های پنجم و ششم از دور رقابت‌ها کار خواهند رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.