خریداران به بازار سکه هجوم آوردند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال معاملات نخستین روز هفته خواهد رفت که در هفته گذشته همزمان با نوسان مثبت اونس طلا و دلار در کانال‌های جدید نوسان داد؛ روندی که در معاملات پشت‌خطی روز جمعه هم تداوم پیدا کرد و قیمت طلای آبشده و سکه امامی با افزایش همراه شد. قیمت طلای آبشده که روز پنج‌شنبه در محدوده ۱۷ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان نوسان داده بود؛ در معاملات پشت خطی روز جمعه ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معاملات قیمت گذاری شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به چهار میلیون و ۱۰۳ هزار تومان رسید. 

قیمت سکه امامی هم در روز پنج‌شنبه با رشد یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی، در کانال ۴۹ میلیون تومان نوسان داد. معامله گران فنی معتقدند افزایش قیمت این فلز گرانبهای داخلی نشان‌دهنده بازگشت تقاضا به بازار سکه است. نیم و ربع‌سکه نیز به‌ ترتیب در ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، بازار در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر نوسانات دلار و اخبار سیاسی قرار داشت؛ روندی که به نظر می‌رسد در هفته پیش رو نیز تداوم داشته باشد. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند همزمان با نوسانات دلار، تحرکات قیمت اونس طلا هم نقش موثری در تعیین مسیر حرکت طلا و سکه در بازار داخلی خواهد داشت. اونس طلا که در روز جمعه ۲۶۶۰ دلار معامله شده بود؛ در لحظه تدوین این گزارش ۲۶۵۷ دلار قیمت خورده است. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «هجوم خریداران سکه به بازار/ پالس اونس به بازار طلا؛ قیمت سکه بر سر دوراهی ماند/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.