ادامه جریان‌سازی‌های ترامپ/ درخواست ستاد انتخاباتی برای دریافت هواپیما و خودروهای نظامی

 این خبر را نیویورک تایمز و واشنگتن پست منتشر کردند و درخواست ستاد ترامپ پس از آن مطرح شد که نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو بار توسط مخالفانش در آمریکا از سوءقصد جان به در برد.

ستاد انتخاباتی ترامپ با جریان سازی پلیسی و امنیتی و جلب بدون ارائه اسناد و مدارک معتبر و صرفا بر اساس ادعاهایی مدعی شد که وی از سوی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی مبنی بر تهدید احتمالی ایران برای ترور او دریافت کرده است.

اداره مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد که عوامل ترور ترامپ هیچ ارتباط شناخته‌شده‌ای با ایران ندارند.

یک نماینده «سرویس مخفی» آمریکا که مسئولیت حفاظت از مقام‌های بلندپایه این کشور را بر عهده دارد، گفت که ترامپ از «بالاترین سطح حفاظت» برخوردار است اما ستاد وی خواسته‌های بیشتری مطرح کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، ستاد انتخاباتی ترامپ با «جف زینتس» رئیس کارکنان کاخ سفید و «رونالد راو» سرپرست سرویس مخفی آمریکا در ارتباط بوده و خواستار تجهیزات نظامی برای حفاظت از ترامپ شده است.

این روزنامه به نقل از چهار منبع آگاه نوشت، ستاد ترامپ به این مقام‌ها اعلام کرده است که به دلیل فقدان حفاظت کافی مجبور شده است که رویدادهای انتخاباتی وی را لغو کند یا تغییر داده و دوباره آنها را برنامه‌ریزی کند.

واشنگتن پست نیز به نقل از ایمیل‌ها و منابعی که نام آنها را منتشر نکرد، نوشت که ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار محدودیت پرواز هواپیماها بر فراز خانه‌ها و کارزارهای انتخاباتی و شیشه‌های ضدگلوله در رویدادهای انتخاباتی وی در ایالت‌های حساس شده است.

ترامپ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ هنگام سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در باتلر در ایالت پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شد. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت اما آسیبی ندید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.