قیمت دلار در 2 سناریو/ عقب نشینی استارت خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات آخرین روز کاری هفته را در حالی آغاز می‌کند که در روز گذشته در سایه تحولات سیاسی و اقتصادی جهان نوسان داد و قیمت دلار و سایر ارزها همچنان در محدوده‌های حساس حمایتی و مقاومتی قرار گرفت. سیاست‌های پولی آمریکا و واکنش‌ها به تصمیم احتمالی فدرال رزرو درباره نرخ بهره از جمله موضوعات مهمی است که در طول هفته بر قیمت دلار در بازارهای جهانی اثرگذار بوده است. همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک و تحولات منطقه‌ای نیز در نقش محرک‌های بالقوه نوسانات بازار ارز عمل کردند؛ موضوعی که در پی آن قیمت دلار در بازار هرات و تهران با نوسان مثبت همراه شد و بازار رسمی هم شاهد تغییراتی در قیمت حواله‌ها و دلار بود. از سوی دیگر، در بازارهای موازی مانند بیت‌کوین و تتر نیز نوسانات چشم‌گیری مشاهده شد که از تأثیرگذاری متقابل بازارها حکایت داشت.

با این حال، قیمت دلار هرات روز چهارشنبه‌ را در ۶۲ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرد و با روند مثبت قیمت درهم نوسان داد. قیمت دلار هرات در میانه روز تا ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت اما نتوانست از آن عبور کند و در نهایت در ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار در بازار تهران مانند بازار هرات بی‌رمق دنبال شد و بین ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد. درهم امارات هم متاثر از نوسانات دلار،‌ روز چهارشنبه را با نرخ ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان به پایان رساند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ حباب دلاری درهم همچنان در حوالی ۷۰۰ تومان قرار دارد که عدد قابل توجهی است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «2 سناریوی مهم برای نوسان قیمت دلار؛ بازگشت اسکناس آمریکایی به مرز حمایت؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.