اونس طلا قیمت سکه را پایین خواهد کشید؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه آخرین روز کاری هفته را با نیم نگاهی به تغییر قیمت اونس طلا و دلار آغاز خواهد کرد؛ دو مولفه اثرگذاری که در دو روز گذشته نقش آفرین معاملات بودند و نوسانات بازار را تحت الشعاع قرار دادند. قیمت اونس طلا در روز چهارشنبه برای ششمین روز متوالی در مسیر نزولی حرکت کرد و به کمترین سطح دو هفته گذشته رسید؛ روندی که می‌توان آن را ناشی از «افزایش شاخص دلار» و «کاهش انتظارات» برای یک کاهش قابل توجه «نرخ بهره» توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه نوامبر دانست. این در حالیست که معامله‌گران در انتظار انتشار صورت‌جلسه نشست فدرال رزرو در ماه نوامبر هستند تا بتوانند چشم‌انداز بهتری از مسیر احتمالی کاهش نرخ بهره داشته باشند. اونس طلا روز گذشته را در ۲۶۱۷ دلار آغاز کرد و با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۶۱۵ دلار قیمت گذاری شد. همچنین، قراردادهای آتی طلا برای تحویل در ماه دسامبر در سطح ۲۶۳۴ دلار تثبیت شد. شاخص دلار هم در بالاترین سطح دو ماه گذشته قرار گرفت و همین موضوع باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر شود.

نوسانات اونس طلا قیمت طلای آبشده را هم تحت تاثیر قرار داد و این فلز گرانبها که با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان و گپ منفی ۲۳۵ هزار تومانی معاملات خود را آغاز کرده بود؛ با وجود کاهش قیمت تا ۱۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، در نیمه دوم معاملات تغییر مسیر داد و با نوسان مثبت در ۱۷ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان معامله شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران، طلای آبشده در حال تجربه تخلیه تدریجی حباب قیمتی است و عواملی مانند کاهش تقاضا و اصلاحات بازار قیمت را سطوح متعادل‌تری نزدیک کرده است. با این حال، برخی هشدار می‌دهند که روند فعلی موقتی بوده و با تغییرات جدید در بازارهای جهانی یا نوسانات دلار، امکان افزایش دوباره قیمت و تشکیل حباب وجود دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تشکیل الگوی جدید در بازار طلا؛‌ قیمت اونس در سرازیری/ آخرین شانس قیمت سکه برای عقبگرد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۹ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.