گفت‌‌وگو ایران و آذربایجان برای گسترش همکاری‌های تجاری

 در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

در سال ۱۴۰۳، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

۱۵ مهر ۱۳۷۴؛ گفت‌‌وگوهای ایران و آذربایجان برای گسترش همکاری‌های تجاری

غلامرضا شافعی، وزیر تعاون و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در راس یک هیات اقتصادی وارد باکو شد.

غلامرضا شافعی اعلام کرد: حامل پیام کتبی آقای «هاشمی رفسنجانی» به آقای حیدرعلی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان است.

رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار شافعی با وی گفت: آذربایجان آمده همکاری با ایران برای بهره‌برداری از حوزه‌های نفتی جدید در این جمهوری است.

حیدرعلی‌اف ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جنگ قره‌باغ و کمک به آوارگان این جمهوری از اینکه به دلیل مخالفت آمریکا، این کشور موفق به واگذاری بخشی از سهم خود در کنسرسیوم به ایران  نشد، ابراز تاسف کرد.

همچنین شافعی با وزیر کشاورزی و رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو کشور مذاکره کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «دور جدید مذاکرات ایران و آلمان» بخوانید. 

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.