بازگشت قیمت سکه کلید خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه سومین هفته مهر را در سایه نوسانات مثبت قیمت‌ها در آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز خواهد کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار و سکه در کانال جدید قرار گرفتند. معامله‌گران فنی معتقدند «اخبار سیاسی» و «نوسانات بازارهای مالی» دو مولفه موثر بر روند بازار در روز پنجشنبه بودند و در حالیکه اونس طلا به عنوان نقش آفرین اول این روزهای بازار در نیمه دوم معاملات پنجشنبه، نوسان نزولی به ثبت رساند و ۲۶۴۹ دلار قیمت خورد؛ طلا و سکه در مسیر متفاوت گام نهادند؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از اثرپذیری بازار طلا و سکه از نوسانات دلار بود.

با این حال، قیمت طلای آبشده معاملات آخرین روز کاری هفته را در میانه کانال ۱۷ میلیون تومان آغاز کرد و سپس در پایان معاملات با ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی جمعه، قیمت طلای آبشده با کاهشی که تجربه کرد، به ۱۷ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه امامی هم که در آغاز فعالیت بازار ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده بود؛ در ادامه معاملات با ورود به کانال جدید، ۴۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب به ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه اما کمی عقب نشست و ۴۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد و نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خوردند. سکه گرمی هم هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال معامله بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سرنوشت طلا در دستان فدرال رزرو/ قیمت سکه در آستانه فاز اصلاحی/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۴ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.